© Hakcipta adalah terpelihara.

Wednesday, June 13, 2007

rutin harian


Sudah lama tidak mencoretkan diari sebegini. Sebelum ini, terhalang dengan perasaan sendiri. Ya..semuanya kerana perasaan yang satu itu. Ah..sudah. semuanya sudah berlalu, biarlah berlalu dan tak perlu diimbas kembali, kan?

Sekarang saya berjinak-jinak dengan satu drama Indonesia, LIONTIN (kalau tak salah eja la..). Hmm.. agak menarik jalan ceritanya, dan saya rasa saya menyukainya. Tidak seperti cerita ‘bawang2’ itu di mana mata2 watak jahat terjegil2 macam nak terkeluar dan terlalu ‘keras’ percakapannya.

Kisah adik-beradik yang terpisah, Manda (kakak) dan Indy @ Rianti (adik). Watak2 lain, Roby, Dion,.. Er.. taktau nak cakap macam mana, tapi best la cerita ni.. tengok la sendiri ;) isnin-khamis. Pukul 2.30-3.30pm.. tv3 =)

Sekarang ni saya mempunyai kerja sambilan yang tidak berbayar. Menjadi guru sementara kepada beberapa orang anak kakitangan Hospital Sultan Abdul Halim, Sungai Petani, Kedah. Tapi saya tidak pula membahasakan diri atau membiasakan diri dengan gelaran cikgu, apalagi ustazah, hehe.. Cuma dipanggil ‘kakak’ sahaja. Dengan yang tahun 4 itu, saya bahasakan diri sebagai ‘kak;, tapi dengan yang form 5 itu.. er.. ‘saya’ je..

Sekarang juga sedang menanti keputusan exam sem ke-2, mintak-mintak la lulus dengan baik. Insya-Allah. Lepas ni, boleh saya melangkah pula ke ijazah sarjana muda. Ohya, mungkin ada yang kurang arif jurusan apakah yang saya ambil? Bagi program matrik yang telah saya tamat baru-baru ini, bidang yang saya ceburi ialah Tamhidi (matrik) Perakaunan dan Muamalat. Well.. I am an accountancy student (yang takde basic prinsip akaun SPM)..

Insya-Allah, naik degree nanti, tukar kos baru.. sekian..

No comments: