© Hakcipta adalah terpelihara.

Sunday, August 19, 2007

blind date


Erm.. masuk kali ni, 3 kali sudah saya ‘bersuai kenal’ dengan blind date. Hmm.. sebenarnya saya tak tahu pun ape bende tu.. tapi kawan saya yang cakap dan memperkenalkan istilah itu kepada saya.

Kali pertama, tahun 2006. Kali kedua, kawan sms. Bulan 7, 2007. Kebetulan masa tu dekat bangi. Hurm.. Kawan serumah saya agak teruja bila dia tahu, “wah, blind date?!” Masa ni baru tahu istilah tu (dalam hati.. kalau macam tu, ni kali kedua la..tapi diorang tak tahu).. Kali ketiga adalah hr ni, s.. tu pun sebab ada urusan. Hmm..(urusan) ni agak menarik.

Hm.. semua blind2 date tersebut tidak memberi kesan seperti yang pertama. Hmm.. well.. itulah kenangan.. best sangat. Kekadang rasa kelakar, lucu pula bila teringat situasi tersebut. Malu2, segan2. haha (dalam tenet, sms bkn main lagi).. Jumpa abg senior USIM pun macam tu.. Hmm.. jumpa sebab dia pengarah program dan saya setiausahanya. Aneh, satu jawatankuasa tapi tak kenal pun masa dilantik. Lagi sorang pengarah Kelab Penyayang, sebab dia ajak join program under kelab dia.

Hmm.. semua sama, (tak buat saya tak hilang lapar pun..). Huhu. Kecuali yang itu. Hmm.. dia. Sebenarnya dah 3 kali jumpa. Pertama, tuuutt..(kredit anda tidak mencukupi). Kedua, ada show nasyid dekat UKM. Ketiga, ada show dekat USIM sendiri. Gabra, gelabah, gembira. Masa hari tu sebelum nampak dia, saya baru je beli something untuk makan. Lepas terserempak tu… Haih. Mana la pegi nafsu yang ada tadi. Isk3.

Lepas tu, hari ni baru la jumpa dengan orang, yang mana urusan kami ada kaitan dengan nasyid. Ah, sebetulnya s mengenali mr dan bercakap sedikit sebanyak tentang mr. Tapi dia tak tahu apa2 (tentang saya VS mr). Tapi sebab dia tak tahu jugaklah dia buat saya tiba2 rindukan mr. Ah.. kenapa ni? Hmm.. tamatla riwayat. Balik rumah lepas tu..
+ lapar la..
- tak kenyang lagi tadi?
+ haha

Hmm.. ‘dia’ memang lah suatu kelainan. Bilakah akan berlalu semua ini? Rindu ini..

No comments: