© Hakcipta adalah terpelihara.

Sunday, October 14, 2007

bencana kaum sodom

Pendedahan ekslusif - vcd

Satu pendedahan Eksklusif Penemuan bangsa-bangsa yang telah dimusnahkan Allah oleh pengkaji sejarah. Kajian yang dibuat, mereka telah menerima azab yang sangat dahsyat sama seperti yang dijelaskan dalam Al-Quran. Bukti-bukti mayat juga ditemui...Mereka adalah kaum Aad, Kaum Luth dan penduduk Kota Pompeii.

Di dalam Al-Quran, Allah telah mengarahkan kepada kita untuk melihat bangsa-bangsa yang terdahulu yang telah dimusnahkan oleh Allah sebagai pengajaran kepada kita. Semua ini tidak akan dapat kita lihat tanpa ilmu dunia, ilmu kaji bumi dan sebagainya. Kalau tidak tahu bagaimana hendak mengambil pengajaran daripadanya?

Di antaranya ialah Firman Allah dalam surah Al-An'aam ayat 6:"Tidakkah mereka memerhati dan memikirkan berapa banyak umat-umat yang telah kami binasakan sebelum mereka,padahal (umat-umat itu) telah kami teguhkan kedudukan mereka di muka bumi (dengan kekuasaan dan kemewahan) yang tidak kami berikan kepada kamu,dan kami turunkan hujan atas mereka dengan lebatnya, dan kami jadikan sungai-sunagi mengalir di bawah mereka, kemudian kami binasakan mereka dengan sebab dosa-dosa mereka, dan kami ciptakan sesudah mereka umat yang lain?"

Ayat di atas secara terang menjelaskan kepada kita bagaimana Allah telah mengarahkan kepada kita untuk melihat azab yang pernah ia turunkan kepada umat yang terdahulu.Umat yang terdahulu adalah jauh lebih hebat dengan umat pada hari ini. Allah suruh kita tengok.... lihat...serta membuat renungan.

Berminat? kunjungi
Kedai Online Anda!

No comments: