© Hakcipta adalah terpelihara.

Tuesday, March 25, 2008

dapat mc


pukul 8-10am, masuk kuliah Undang-Undang.
duk sebelah wahee (macam biasa). **nama penuh : Nor Waheda bt Yaakub.

-awak nak tak tudung macam tu? (sambil tunjuk ke arah seseorang)
+kenapa?
-kite ade wane merah. kalau awak nak, kite bagi awak
+kenapa saya tak pernah nampak awak pakai pun?
-kite tak pernah pakai kat sini, kat umah je pakai
+wane merah...? ok. tapi kite nak pakai dengan baju wane ape?
-pakai dengan maroon..
+mane ade... (baju wane pink ade la)
-awak takde eh? takpe. awak mintak dekat specky, dia kan ada baju wane maroon
**kuang asam!

dalam pukul 11am, tengah cari kelas kosong nak buat keje..
terserempak dengan specky dan kawannya. haihh..
nak berpatah balik, rasanya dia pun dah perasan akan kewujudan saya
nak tak nak, buat biasa. jalan terus.
tengok je la dia (sikit-sikit)..
buat macam tak kenal. (Mogok dilancarkan).
saya tengok dia macam serba salah. serba salah ke?
saya tengok kawan dia. kawan dia tak tengok saya pun, bagus.
bila dah makin hampir, saya toleh arah bertentangan dengan dia,
saya tengok sebelah kanan, nombor bilik tutorial.
dia memang betul-betul saya buat macam tak kenal + tak nampak.
dan semuanya terkawal...

lepas tu pegi klinik (baru terfikir nak amik mc, hehe)..
sebab? ade keje tak siap... haha.. jahat kan?
da dapat mc (untuk SATU hari sahaja) cari kawan nak suh bagi mc dekat pensyarah
jumpa kawan lelaki sekelas, acoy **nama sebenar : Helmi Fahmi.
suh dia bagi dekat madam. dia pinjam buku saya.
ade la jugak saya buat, cuma tak siap je.. so, saya pun bagi la dia pinjam.

malam..ade kawan dari brunei yang belajar di sabah telefon.
bertanya khabar (petang tu ade je msg.. huhu).
lepas tu dapat msg dari M, classmate.
-semoga cepat sembuh.

terharunya.. kenapa mesti terharu ye?
isk3.. pelik betul.
mungkin sebab saya pernah ,,tutt,,(terpaksa ditapis) dia kot. hehe
dan kitorang pun agak rapat masa sem satu dulu.
dia tua setahun dari saya =) (panjang pula cerita pasal M nanti)..

aih.. kan baik kalau specky yang macam tu..?

ohya, farhat abbas (kawan, pakistani) juga mendoakan semoga saya cepat sihat.
dan seorang kawan lagi pula menasihatkan "awak ni, belajar2 jugak. tp ksihatan kena jaga"
apa-apapun, terima kasih kepada semua yang mendoakan saya cepat sembuh...

***************************
bahagianya bila terasa diambil berat, ade orang risau.. hehe..
rasa disayangi pun ada.. **lebih dah nihhh..

No comments: