© Hakcipta adalah terpelihara.

Friday, August 14, 2009

aku dan cikgu

seorang cikgu
hadir tanpa kuduga
tanpa kupinta
buatku tertanya-tanya

aku keliru
aku hairan

cikgu itu
menghulurkan salam
menyapaku perlahan
lewat, ku membalasnya

aku bingung
aku bimbang

cikgu
siapa kamu
yang tiba-tiba
tertetera di telefon bimbitku
yang tiba-tiba
muncul di depan mataku

aku kaget
aku resah

cikgu
siapa sebenarnya kamu?
apa tujuanmu?
siapa mengutusmu?

dan tiba-tiba
dia menghilang..
sesungguhnya
kehadirannya tiada ku undang
pemergiannya tidak perlu ku halang….

5 comments:

Unknown said...

cikgu itu,menjemputku masuk ke dalam keretanya,lantas memegang tanganku,lembut.dan terus diletakkan tgnku di atas 'gear knob'.aku terpaku,itu kali pertama aku..cikgu itu hanya tersenyum,dan berkata,'takpe,cikgu akan ajar sampai pandai.'..dan kini..aku bleh digelar jaguh jalanraya..terima kasih cikgu sekolah memanduku..

peh 1st time aku komen panjang gini..hahaha!!

de_kerinchi said...

Assalamualaikum

Selamat menyambut bulan ramadhan dari saya sekeluarga..semoga segala ibadah, diterima dan diberkati Allah S.W.T.

inniakhofullah said...

nice blog,nice poesm,cg

keep it up!

inniakhofullah said...

alhamdulillah.semakin sembuh

Puteri said...

KiMiE-->>
ha.ha.. nice =)

de_kerinchi-->>
slamat jua buat abg de

princess_charming1989-->>
thanks!
mga cpt btl2 shT