© Hakcipta adalah terpelihara.

Friday, July 29, 2011

EO 6 released from detention

BREAKING NEWS News broke out on microblogging website Twitter that the EO6 were released from detention this afternoon.

Sumber: Malaysiakini


GOOD NEWS.!! Bersih Supporter has been release..
Thank you to all who supported the "Release EO6" campaign and candlelight vigils, and also those sign the petition, Thanks!! 好消息!Bersih的人获得释放了! 谢谢所有支持出席"EO6运动和烛光守夜", 还有那些签署请愿书朋友们,谢谢!! =) (Curi-Curi Wang Malaysia)

Nota:
Syukur Alhamdulillah.
Tak sesia saya SIGN petition ONLINE tu semalam.. dah la guna NAMA BETUL, FULLNAME plak tuh!
Kandungan petisyen adalah seperti berikut:

To: Dato' Sri Mohd Najib bin Tun Abdul Razak, Y.B Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein, Inspector-General of Police Tan Sri Ismail Omar

WE THE PEOPLE,
condemn the arrest of 6 Socialist Party of Malaysia members under the draconian law Emergency Ordinance(EO). We urge the government to release all of them without conditions @ produce them in court! Their arrest is a violation against human rights.


KAMI RAKYAT,

dengan sekeras-kerasnya membantah penahanan 6 aktivis Parti Sosialis Malaysia(PSM) di bawah Ordinan Darurat(EO). Kami mendesak kesemua mereka dibebaskan dengan serta merta tanpa syarat atau didakwa di mahkamah terbuka. Penahanan mereka seterusnya adalah salahguna kuasa dan satu pencabulan hak asasi manusia.

6 orang yang ditahan adalah aktivis sosial dan ahli PSM yang banyak berjuang untuk rakyat secara terbuka. Mereka semua terlibat dalam isu-isu seperti perumahan selesa untuk rakyat, gaji minima untuk pekerja, hak pekerja kilang dan ladang, pendidikan percuma untuk pelajar, sistem kesihatan yang mampu dibiayai oleh rakyat dan banyak lagi aktiviti dan kempen yang dijalankan secara terbuka.


Malah Dr. Jeyakumar adalah Ahli Parlimen yang dipilih oleh rakyat secara demokrasi. Pihak PDRM pastinya mengetahui aktiviti yang dijalankan oleh aktivis PSM ini kerana semua program ini dibuat secara terbuka. Mereka bukannya sekumpulan pengganas atau penjenayah yang merancang untuk menguling kerajaan.[
EO 6 Petition]

No comments: