© Hakcipta adalah terpelihara.

Sunday, December 15, 2013

mungkin kau bukan takdirku - part IV

Perkenalan denganmu membuatku mengenal diriku. Walau seketika denganmu, aku menghargai. Tiap yang berlaku, akanku kenangi.

SABAR.

Kau berpesan padaku, "Sabarlah. Nanti saya jawab. Masalahnya tak sabar,".

...

Nak tulis tapi rasa tak boleh nak tulis.

Sedih.

DOA.

Saya doakan awak jumpa dia yang awak cari, dia yang awak ingini, dia yang awak impikan.

Awak tulis, "I will find you, love you, marry you dream girl". Jadi saya doakan awak, dan dia.

Awak juga tulis, "Kurus, sama tinggi, cantik, sebaya". Ok. Bab 'sebaya' tu memang tak. Saya doakan awak. Yang terbaik untuk awak.

Semoga Allah permudahkan segala urusan awak, hidup awak, dunia awak, akhirat awak.

Takdir ini menemukan kita
Andai takdir ini akan menghubungkan kita kembali
Walau mungkin tidak disatukan
Cukuplah takdir ini tidak memisahkan kita lagi

...

HARAPAN.

Tipulah kalau harapan tidak ada walau sekelumit. Segala kata dan bicara setulusnya lahir dari hati.

Awak.

Yang mengubah saya. Untuk lebih bersabar. Tidak emosi. Tidak memaksa.

Dan saya.

Terima. Mungkin benar awak bukan takdir saya. Padahal saya ingin awak, jadi yang terakhir.

Salah saya.
Maafkan saya.

Saya doakan awak.
Dari jauh, saya doakan.
Tanda kasih.
Yang pernah terukir.

2013.
Kita berkenalan.
3 kali pertemuan.

....