© Hakcipta adalah terpelihara.

Monday, July 21, 2008

festival cipta


USIM dan Jabatan Penjara Malaysia akan menganjurkan Festival Patriotik yang akan belangsung di Cempaka Sari, Putrajaya pada 2 Ogos nanti. Festival ini merupakan lanjutan daripada program yang dianjurkan USIM bermula bulan Mei yang lalu iaitu Bengkel Penulisan Kreatif (lirik patriotik).

Lirik-lirik yang terpilih akan dijadikan lagu, yang mana melodi lagu tersebut adalah digubah oleh warga dari penjara; Pelajar USIM membuat lirik, pihak penjara menghasilkan lagu. Menarik bukan?

Bermula daripada 15 lirik terpilih dan 8 yang terbaik telah pun dikenal pasti. Pada malam 2 Ogos nanti, 8 lagu tersebut akan dinyanyikan oleh penyanyi yang tidak asing lagi seperti Nash dan Adibah Noor.

Saya dan abang Tarmizi, selaku urusetia bagi program tersebut akan menjaga di bahagian Pameran Lukisan, yang mana lukisan yang dipamerkan adalah merupakan lukisan-lukisan yang terpilih dalam pertandingan melukis CIPTA (Cipta Lagu Patriotik). Sekarang kami sedang mengumpulkan lukisan-lukisan. Minggu hadapan, kiraan markah oleh pihak yang profesional.

Tak sabar untuk Festival CIPTA nanti.
=)

No comments: