© Hakcipta adalah terpelihara.

Friday, June 13, 2008

drama inggeris


Hujung bulan ni kami semua kene buat persembahan drama di dalam bahasa inggeris. Tema yang diberi ialah "Fairy Tales". Kumpulan kami (29), akan buat cerita "Alice in Her Wonderland". Dalam drama tersebut, kami akan memasukkan 3 cerita yang lain iaitu "Jack and The Beanstalk", "Snow White" dan "Cinderella".

Pada mulanya saya merupakan pelakon tambahan + watak sampingan + takde pun tak pe, dalam bahagian Cinderella, jadi tetamu yang hadir je. Tup-tup si "Alice" menarik diri dan mencalonkan saya. Alamakkkk...??!!

Camne pelakon yang tak payah ada pun tak apa tiba-tiba menjadi watak penting yang wajib ada = wajib hadir?? aduii.... Tapi best jugak (huahuahua).. Cuma saya cakap awal-awal, saya bukan pelakon yang baik (di khalayak ramai). Gelabah, berdebar, gemuruh, malu, semua ada. Tapi sarah (bekas Alice) cakap, dia akan tolong saya. Kenapa dia tak nak terus me-watak-kan watak tersebut? Katanya masalah peribadi... Kenapa pilih saya?
"Kite nampak awak ade bakat" -->> katanya lah..

Ade ke bakat? ha.ha.ha....

Sarah bagi saya masa untuk berfikir sebelum ini.. Dan dalam tempoh berfikir itu saya ada bertanya pendapat beberapa orang rakan, dan terima kasih untuk yang pertama, sebab dia yang membuka hati saya untuk terima watak Alice...

-->> Zikri : macam budak sahaja kan? Memang pun, muda dari saya :D

-->> Sarah : ketiga dari kiri (Kak Nik, Kak Ti, Sarah, Ka Syud).


Sebenarnya saya, sarah dan semua ahli kumpulan 29 bukanlah dari kelas yang sama atau jurusan (course) yang sama. Cuma dari fakulti sahaja yang sama iaitu Fakulti Syariah dan Undang-Undang (FSU). Kami ditempatkan dalam kumpulan yang sama sepanjang program ELSP (English Language Support Program) yang berlangsung sepanjang semester tambahan ini iaitu bermula Mei-Jun ini, insya-Allah..

4 comments:

Anonymous said...

alahai. suwit nya zikri tu. [ahahaha. terpanah plak hati neh :p]

wah wah wah. pu3 ada bakat berlakon ye. teruskan lah. mana tahu bleh dapat award. huhu

IamYonna said...

wahh..
comel itu budak.
kirim salam ok! hehe..
bila teater tu start eh puteri?
wahh ok la tu..
jadik alice :p
pasni leh panggil alice la eh :p

Jeng!Jeng!Jeng! said...

salam..ziarah

Puteri said...

diya-->
hehe.. dia budak masih....

yonna-->>
kelmarin.. 26hb bat show drama :D

jengjengjeng-->>
salam juga.. ;)