© Hakcipta adalah terpelihara.

Friday, January 08, 2010

kifarah

Dihamparan yang terbentang
ku mempersembahkan
bibit cintaku padaMu

Di atas sejadah nan mulia
menjadi saksi kehadiranku
membawa diri menghadapMu

Ku berteleku
aku bermunjat
dingin menyapa diri
insaf meracik hati

Oh Tuhan
aku hambaMu
yang jarang mentaatimu
suruhanMu sering ku tinggalkan

Telahku mungkiri janjiku padaMu
menunaikan semua perintahMu
menjauhi yang dilarangMu
namunku melupakannya..

Tuhan
ujianmu yang kecil ini besar bagiku
tidakku terdaya menanggungnya
perit, terasa berbisa
memenuhi ruang tubuhku
menyucuk tiap sarafku

Ku akui akan khilafku
ku sedari kealpaanku
dan ini kifarah keatasku
yang Kau berikan

Namunku rela
andai ia bisa menebus dosaku
dan aku redha
andai ia bisa menjauhkan aku
dari azab api nerakaMu..
Tuhan, ampunkan aku.

-nurfatimahz AKA puteri-

2 comments:

Unknown said...

Amin. betapa setiap masa kena sentiasa muhasabah diri... mudahan terus diberi kekuatan dlm menempuh hari2 mendatang.

Puteri said...

ada juga peringatan hujungnya usia..