© Hakcipta adalah terpelihara.

Thursday, January 21, 2010

Pengabsahan Isu Kalimah Allah

Suatu Penjelasan Tuntas.

Semalam 20-01-10 USIM telah mengadakan dua program serentak iaitu
Kempen Kesedaran Kanser Payudara (anjuran bersama Yayasan Pride dan lain-lain) serta Pengabsahan Isu Kalimah Allah: Suatu Penjelasan Tuntas.

Kempen Kesedaran Kanser dijalankan di DKP 3 (Dewan Kuliah Pusat), manakala Pengabsahan Isu Kalimah Allah diadakan di DKP 1. Sama ramai, sama penuh. Yang berbeza, di DKP 3, lebih kurang 6-7 sahaja pelajar lelaki, manakala di DKP 1, 1/3 adalah lelaki. Dewan penuh. Lebih sesak dari DKP 3, walaupun DKP 3 lebih cantik...

Kenapa tak buat Pengabsahan Isu Kalimah Allah di DKP 4 ya? DKP 4 sama cantik dengan DKP 3. Walaubagaimanapun, saya hanya mahu menulis tentang majlis di DKP 1. Ok lah tu kan?

Sana lebih cantik, tapi sini lebih menarik, ;-)

Oh ya.. Pengabsahan Isu Kalimah Allah dianjurkan dengan lebih tepat lagi oleh Kelab Syariah dan Undang-Undang, (FSU) Fakulti Syariah dan Undang-Undang. Hari ini saya perasan ada satu iklan baru tentang isu ini juga yang akan dianjurkan oleh pihak FKP (Fakulti Kepimpinan dan Pengurusan), Jumaat nanti.

Ada satu cerita yang menarik yang kalian pasti sedia maklum. Saya memetik kata-kata daripada Dr. Zulkifli Al-Bakri, dalam majlis Pengabsahan Isu Kalimah Allah: "Semasa penjajahan ke atas Tanah Melayu pada zaman dahulu, ada 3G yang dibawa oleh penjajah. Apa 3G itu? God, Gospel and Gold. Huruf G yang pertama itu, G-O-D, God yang mereka maksudkan, bukan Allah,".

Betullah kan? Sebelum ni puak kuffar sememangnya membawa dan mengembangkan agama dan God mereka, tapi bukan Allah. Jadi kenapa mahu 'meminjam' pula nama Tuhan orang Islam?

If we refer to the dictionary:

God = Tuhan
Allah = Allah
Allah = The God of Muslim


Jika dirujuk, dikaji, diteliti, dikira berapa banyak kalimah Allah di dalam kitab Al-Quran, terdapat beribu-ribu kali pengulangan kalimah Allah. Di dalam kitab Bible ada berapa? Sepuluh? Tiga? Dua? Satu pun tak ada, (rakan panel yang bukan beragama Islam yang memberitahunya).

Apa lagi yang mahu dinafikan? Tak lain tak bukan, ini (isu penggunaan kalimah Allah) juga salah satu perancangan dan taktik jahat puak kuffar laknatullah.. .

Dalam Al-Quran awal-awal lagi sudah disebut: Tidak akan redha puak-puak Yahudi dan Nasrani ke atas kamu (wahai orang Islam), selagi mana kamu tidak mengikut agama (yang dibawa) mereka,".

Ya Allah, selamatkanlah kami, selamatkanlah Agama-Mu ini. Ameen.

2 comments:

nohas said...

Ya mereka tak akan redha..sekarang ni pun ramai Muslim yg sudah rosak akhlak, masalah moral..tugas kita semakin berat & mencabar..

Puteri said...

Ramai yang mahukan syurga
tapi kenapa tidak mahu mendekatinya
sebaliknya menjauhi syurga
menghampiri neraka?