© Hakcipta adalah terpelihara.

Monday, December 07, 2009

debat piala diraja

Jangan pandang rendah pada USIM ya!

Bermula 3/12 - 7/12, pertandingan debat piala diraja antara IPT Malaysia berlangsung dengan jayanya di UM. Saya pergi pada 7hb, sebagai penonton sahaja..he.he..


Hurmm.. Teringat semasa saya berada di dalam dewan. Ada seorang wanita berada di sebelah kiri saya. Saya yakin dia tidak mengetahui bahawa saya pelajar merangkap penyokong USIM, juga tiada sebarang tanda bahawa saya merupakan warga USIM (tidak mempamerkan kad matrik).

Yang saya ada, adalah botol air mineral USIM, he.he. Tapi bila wanita tersebut bercakap-cakap tentang siapa yang bakal berdebat dihadapan nanti, saya tertarik pula untuk mendengar (Oh pasang telinga pulak...). Apa lagi, tak jadila nak minum air, takut nanti pecah rahsia identiti spy,. he.he..

Antara perbualan wanita tersebut dengan temannya (pemuda disebelahnya) ialah:

- alah, USIM lawan UIA, tak payah bertandinglah
- dah tahu dah sape menang, penat, buang masa je bertanding
- johan mestilah UIA, pendebat terbaik bla, bla, bla...


Dan hakikat terbukti..

Sememangnya tidak menghampakan, USIM telah berjaya meraih kejuaraan dalam dua kategori yang dipertandingkan. Bagi kategori Bahasa Melayu,USIM berjaya menewaskan UTP (Univ. Teknologi Petronas), manakala bagi kategori Bahasa Arab pula, USIM berjaya menewaskan UIA dalam perlawanan yang sengit dan begitu menjadi tumpuan.
Selain kejuaraan berganda itu, prestasi pasukan USIM kali ini turut meningkat apabila empat pendebat berjaya menduduki sepuluh pendebat terbaik keseluruhan dalam kategori Bahasa Arab, manakala bagi kategori Bahasa Melayu, tiga pendebat USIM turut menduduki carta sepuluh terbaik.
sumber1: USIMkini, Debat Diraja: USIM raih kejuaraan berganda
sumber2: USIMkini, Dato' NC raikan kejayaan Pasukan Debat










Akhir sekali, jangan pandang rendah pada universiti saya ya!

1 comment:

Anonymous said...

i love usim!u guys are great and baik...

btw,awak skunk stat chamber ke?

amin adrif-UUM-