© Hakcipta adalah terpelihara.

Monday, March 10, 2008

kenduri rumah papa


Jalan-jalan di Jelai.
09-03-2008.

Dari Nilai 3 (Batang Benar), bertolak pukul 11. Dari Seremban ke Tampin pukul 12. Dari Tampin ke Jelai pukul 2. Sampai Jelai 2, lebih kurang pukul 3. Lepas tu, adik angkat papa ambil ke rumah di Jelai 4, dalam 5 minit sahaja.

Lepas tu, makan, berbual, bergambar.... 3.50, dah nak balik.

Puteri : Mama tak ikut?
Mama : Orang ramai, mama mane boleh hantar same. Takpe, papa hantar ok?


Papa hantar ke Jelai 2, lebih kurang pukul 4. Ade dengan 3 orang kawan; Syaima, Aza dan Aisyah.

Papa : Bas dalam pukul 4.00, 4.15.
Puteri : Ok
Papa : Baby, kalau ade pape hal, kol papa ok?
Puteri : Baik..

Pukul 4.20. Bas belum datang. Pergi cari masjid. Jumpa surau sekolah. Tompang sekojap (dailek negori yang tak berape jadik, hehe). Pukul 5.00, tunggu tempat yang papa hantar tadi.

Puteri : Papa
Papa : Kat mane ni?
Puteri : Ade kat sini lagi..
Papa : La, ye ke.. Tunggu kejap, nanti papa kol balik
Puteri : Ok

Papa datang, dengan baju yang dah bertukar ke t-shirt. Tadi mula-mula, baju melayu lagi.

Papa : Kenapa tak bagitau awal2. Ingat dah sampai mane tadi..
Puteri : ...


Papa hantar ke hentian bas Gemas (agaknye la).. Naik teksi ke Bahau. Dari Bahau naik bas ke Seremban. Dari Seremban ke Batang Benar. Sampai rumah lebih kurang pukul 10.30. Lepas tu singgah kedai makan, hehe. Cakap dengan mama dan papa; dah sampai.

Jalan-jalan yang agak menarik (dan jauh) hari ni. Hurm.. tak penah ke mana-mana pun di negeri Sembilan sepanjang menjadi 'orang sini'. habis jauh, Seremban. Tempat biasa; kampus, Nilai, Semarak dan Rantau (masa program minggu integriti). Apa-apa pun, gembira bertemu mama dan papa!! =)

************************************
Kenduri rumah mama, tak dapat pergi minggu lepas. Ohya. kebetulan auntie jaja pun ade. Tapi sebab dah lama tak berhubung, agaknya die tak berapa ingat tentang puteri.

8 comments:

iEn said...

singgah sat.. pekabor? :D

Ditaur said...

This comment has been removed because it linked to malicious content. Learn more.

hakim dirani said...

Alamak, saya dah ketinggalan banyak. minta maaf kerana tak sempat kunjungi peteri.

Saya sedang membaca entri yang lepas-lepas.

puteri said...

ien -->> sihat, alhamdulillah.. =)

hakim_dirani -->> hehe

aria ayumi said...

waaa pu3 dh jumpa en emmet ngan kak ira yek... huhu besh tak jenjalan sama diorg? :D

iEn said...

alor xpe.. teman pon bz jugak hehehe

puteri said...

diya -->>
a'ah.. pu3 nk ajak diya hr tu.. tp trmiss myampaikn information.. mf ek..

ien -->>
hehe.. yo la..

Kazilar said...

See here or here