© Hakcipta adalah terpelihara.

Wednesday, November 16, 2011

bintang paling popular 2011: lembu

Bintang BINATANG paling popular 2011 jatuh kepada.......!!!?


Ini tuan lembu. Yang mengusahakan project National Feedlot Corporation. (http://bm.harakahdaily.net/index.php/columnist/editor-harakah/6431-tarikh-pru13-dan-projek-lembu-1malaysia)


Ketua Audit Negara melaporkan tuan lombu gagal dalam bisnes lombu-lombunya.


Tuan lombu pun apo laie, marah lah dia bila orang hentam dia. Katanya dia dan keluarganya tidak patut dikutuk (atas kegagalan projek lombunya). Katanya lagi, mereka bekerja dengan bersungguh-sungguh dan projek lombu ini memang layak diberikan kepada mereka. (http://blog.marhaen.info/laman-utama/1-artikelmarhaen/2302-shahrizat-layak-dapat-lembu-pr-layak-dapat-putrajaya). (http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/nfc-shahrizat-dakwa-pkr-mahu-hancur-wanita-umno-khairy-kata-liar/)


Sudah dikantoikan dengan kegagalan projek lombu, kantoi pulak dengan pembelian kondo mewah di Bangsar. Untuk apo yo tuan lombu ni beli kondo? Bagi kek lombu kot? Lombu-lombu beliau tido di kondo gamaknya. Memang first class lah! tak hairan jugalah bila dapek tahu harga lombunya mahal.
(
http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/6438-keluarga-shahrizat-beli-kondo-mewah-rm98-juta).



Maka bermulalah terdengar suara lombu-lombu yang lain dalam tuan lombu ini. Ada yang mahu tuan lombu ini berhenti saja dari menjadi tuan lombu. Ada yang kata tuan lombu ini tuan yang terbaik, yang sangat kelakar sekali ada yang mempertahankan tindakan tuan lombu ini sebagai "lansung tidak bersalah".


Wahahaha~! Sudahlah rugi, tidak mahu mengaku salah, menipu pulak! Tak tahan, ada pergi bercuti di luar negara juga! (http://www.freemalaysiakini.com/?p=1830).

Aduhai lombu jugak yang bertuah~!.

8 comments:

Cikli said...

kalau mereka lembu, yang mengundi mereka apa?

cikguNae said...

haha...

puteri, komen cikli terbaik...
haha

suri said...

apa eks ini tak faham..

tehr said...

eh, cerita lmbu ke, puteri?
ada lagi rupanya lembu yang belum dikorbankan

Puteri said...

cikli,

lembu silap kakakakaka

Puteri said...

nae,

lembu kuasa dua

hehe

Puteri said...

suri

isu negara mesti ambil tahu.

Puteri said...

tehr

tu lah,.. ..
postpone.. mungkin korban awal tahun depan.. hehhe