© Hakcipta adalah terpelihara.

Wednesday, January 10, 2007

putaran masa


Sukar memperoleh kesempatan untuk berposting. Hati juga seakan tidak keruan. Entahlah..

07-01-06
Sesuatu yang tidak disangka. Hari ni..'dia' miskol ana. Masa tu tengah best2 nak tengok cerita, dalam pukul 11.00pm. Dan panggilan itu, membuatkan ana kaku seketika. Terkejut. Tergamam. Perubahan air muka ana disedari teman serumah. Jantung ana berdegup kencang. Ya Allah..apakah yang melanda jiwaku dikala ini? Ana pun tak pasti apa perasaan ana terhadap pe'miskol' dan miskol yang dibuat waktu itu. Suka, gembira, bahagia atau rasa semakin terdera, menderita?

Kenapa 'muncul' di saat ana beroleh ketenangan dan sedang berlari jauh dari mengingati enta? Saya mula teringatkan awak balik. Epilog rindu menyapa kembali. Hati ana goyah. Terasa ringan pula tangan ini untuk membalas miskol itu, namun masih berjaya 'berfikiran waras'. Dan miskol itu.. ana biarkan ia sepi. Apa yang perlu ana lakukan? Ana perlukan seseorang. Akhi Anuar.

08-01-07
Register kos. Takut untuk menghadapi 'kenyataan'. Gerun. Merancang untuk ke lab. Tapi tak jadi. Hasrat untuk 'menemui pembantu peribadi' terbatal. Perkara semalam masih menghantui. Daya gravitinya terlalu tinggi. Mampukah ana terus mengharungi?


09-01-07
Alhamdulillah.. 'Lulus Terus Pengajian'. hehehe.. Pointer sket je..jadi malas nak letak kat sini. Tiga subjek dapat A.. Akidah&Akhlak = 4.00, Information Technology = 3.70, Bahasa Arab = 3.70.

10-01-07
Reply the missed call.

Ana berfikir berkali-kali juga sebelum tu. Akhirnya, mendapat kata putus.. Takkan kerana itu, persahabatan akan terputus? Malah kami masih menjadi kawan, bukankah begitu? Dan ana juga seharusnya berterima kasiih kepada 'dia' kerana pernah memberi ana 'pengalaman' yang amat 'berharga'.

*********

Kenapa dalam hati ada perasaan?
Kerana dalam hati ada cinta,
dan CINTA JUGA ANUGERAH DARI TUHAN..

2 comments:

fysal said...

salam puteri...fysal sihat alhamdulillah..err mana sampai setahun..sebulanpun belum lagi usia perkahwinan kami..

puteri said...

hehehe..saje je :D