© Hakcipta adalah terpelihara.

Tuesday, March 06, 2007

rasa cinta


Ana mendapat satu msg yg agak menarik, dan terlalu menarik sebenarnya! "jangan menyalahgunakan nikmat yang Allah berikan yakni kecintaan yang amat mendalam dalam memperjuangkan Islam dengan secara sembunyi bermain cinta enta-enti"

Apa maksud si pengirim?



Ana pernah mmbaca artikel ttg cinta enta-enti suatu masa dahulu. Agaknya di forum, dlm thn 2004. ye la, masa tu ana rasa mmg aktif gile2 dlm dunia cyber nih. Hurm.. Skrg aktif gak tp..xde la sgt ;)

Tak perlu membenci perasaan itu. Cukuplah menolaknya. Menolaknya kerana belum masa hadirnya ia dalam hidup. Namun, ana kagum dengannya. Menolak perasaan terhadap ajnabi.. Ana bertambah kagum dgn 'kekuatan' dia. Ana seharusnya begitu dan pernah begitu… (huhuhu..)

JANGAN TERLALU SAYANGKAN SESUATU
BIMBANG KAMU AKAN KEHILANGANNYA
JANGAN TERLALU BENCIKAN SESUATU
BIMBANG NANTI KAMU AKAN PERLUKANNYA

Bagi ana sama seperti maksud suatu hadis (jika ada kesalahan, sila betulkan..) "sayangilah seseorang itu sekadarnya sahaja, bimbang nanti kamu akan membencinya, bencilah seseorg itu sekadarnya sahaja, bimbang nanti kamu akan menyayanginya"

Dia benci pada cinta.
Itu lebih baik dari dia mmbenci ana kerana ana seorang perempuan
dan dia seorang lelaki!

Namun, ana juga menyokong apa yg dilakukannya. Smoga 'kekuatan' itu juga menjadi milik ana. Milik ana sepenuhnya, insya-Allah.

1 comment:

amir said...

haha, bagus tul..sapa hantar msg tu ye? :)