© Hakcipta adalah terpelihara.

Wednesday, October 08, 2008

nokia 2600

Hempon pertama yang saya beli, 2006.




Ni lah hp pertama yang saya beli. Sebelum ni (sejak 2005) pakai 3310 (jer). Hehe. Hemfon ayah yang dia dah tak guna, saya ambil je. Masa form 3 dulu saya pernah pakai hp jugak.. tapi tak ingat nokia model berapa.

Kenapa tiba-tiba iklan hp model lama?

Bukan apa, baru petang tadi, saya keluar bersama ayah saya ke sebuah pasaraya. Di situ terdapat kedai yang menjual hp dan top-up. jadi tatkala menunggu kad re-load yang dipesan, saya melihat-lihat hp yang ada.

Lihatlah 2600 (yang saya pakai sehingga kini).. Harganya RM129. Mak aih.. masa saya beli dulu RM245, dapat kurang RM220. Sekarang ni RM129 je? Tensyen betul. Mintak kurang mesti RM100 pun boleh dapat.

Hurm.. tak apalah..

Ohya, tingat pulak dekat seseorang yang selalu jadi ejen tak rasmi promot hp nokia ni.. Jangan buat-buat tak kenal diri sendiri pulak ye sir, hehe.. Asyik pomot je, hadiahkanlah untuk saya satu.. hehe.. =)

7 comments:

puteri said...

nokia 2600 dibeli pada tahun 2006..
menarik kan? hehe

utopia said...

mmg sbb kite beli sbb tahun yang same

puteri said...

hehe

sf said...

Ala hf abg sampai dah nak hancur, keypad pun kengkadang ok, kengkadang tak ok, jenuh kalau nk msg org tau ... hehehe

Rasha_rz said...

hai adik... ingat kak ila lagi? terima kasih. kalau terlupa, rasanya adik tahu macam mana nak ingatkan semulakan?

hakim dirani said...

salam,
Harga hp memang cepat sangat turun. tension la juga saya ni pon.

Saya pula dulu tahun 2003 biasa beli 3310, masa tu di sekolah menengah lagi. tapi akhirnya ada orang curi. lepas tu saya dah malas dah nak pakai hp. kalau ada pakai kalau tak ada tak pakai. mudah kan?

utopia said...

hai xnak update ke...