© Hakcipta adalah terpelihara.

Thursday, January 29, 2009

confusing


Tadi, saya on YM. Tiba-tiba, asyraf memberi IM. Dah lama tak tegur. Tiba-tiba tegur pula. Siapa dia? Muhammad Asyraf bin Sulaiman. Bekas abg angkat yang pernah saya maksudkan dalam entry-entry yang lepas.

Ah..kenapa muncul kembali? bukankah sudah meninggalkan diri ini? Adik? Adik angkat? Semuanya tidak bererti. Dan tadi, dia memberitahu yang dia sudah berkahwin. Kenapa? Kalau sudah berkahwin tidak boleh bersahabat lagi? Mama dan papa masih berkawan dengan saya. Sir Hafiz juga. Pak Ngah, Abg Khairi dan lain-lain. Tapi tak mengapa, saya langsung tidak kisah. Dia bukan sesiapa lagi. Tak ada maknanya. Asyraf yang saya kenal sudah lama tiada, sejak tahun 2006. Dia dah 'mati'.

Asyraf kejam. Dia bukan orang yang baik. Saya tidak mampu merasa hormat lagi kepadanya. Ustaz Asyraf yang jahat!! Apa motif dia menegur saya kembali? Bukankah kami sudah 'berpisah'? Dia sudah lama menghilangkan diri dari saya. Bukan sekali, bukan dua, bahkan berkali-kali dia melakukan perkara yang sama.

Semua macam tu.
N (perkara dua) juga begitu.

Dan asyraf sangat-sangat kejam. Patutkah dia menyuruh saya 'anggap kita tak pernah berkenalan'. Sangat-sangat tidak patut. Selama ini dia tidak ikhlas bersahabat dengan sayakah? Dia yang mengambil saya sebagai adik angkatnya. Apa dia lupa? Atau sebenarnya dia bermain-main? Ah.. sayang adik konon.

"Abang sayang adik, sebab adik..adik abang".

Kejam. Sangat kejam. Semua kejam.

3 comments:

de_kerinchi said...

salam puteri,

jangan ler marah...nanti cepat tua....

Biar nampak keburukan sekarang...sekurang-kurangnya Allah s.w.t. dah beri petunjuk...
heheheh

puteri said...

ya.. btul jgk tu..
trima kasih ya

[S]itie [B]Um [B]Um said...

sabar2