© Hakcipta adalah terpelihara.

Monday, January 26, 2009

1-2-3-4-5

Perkara Satu.

Saya sangat gembira mama dan papa sudah memperoleh cahaya mata pada 14 Jan yang lalu. Baby boy, namanya Kazim Affan. Kazim berkongsi tarikh yang sama dengan hari lahir saya, Cuma bulannya berbeza. 14 Jan, 14 Jun.. Haaa. Kira ok lah tu, kan? Tanya mama, kenapa tak letak Kazim Irfan ke..untuk Kamal-Ira. Kata mama, sebab nama papa Kamal Ariffin. Nanti dapat baby girl nak letak nama huruf ‘I’ ikut nama mama.

p/s: mama, papa.



“..Anak-anak adalah permata ayah bonda Penghibur duka lara menyejukkan mata..” (UNIC)

Perkara Dua.

Segalanya sudah berakhir. Bukan saya yang tinggalkan dia. Saya telah lama ditinggalkan tanpa saya ketahui. Setahun…, bukanlah tempoh yang singkat. It is hard, too hurt. Sampai hati dia. Rupanya saya ditipu selama ini. Apakah salah saya terhadap dia sehingga saya dipermainkan? Bohonglah kalau saya tak sedih atau kecewa, cumanya mungkin agak kurang kerana…. Entah. Lama sangat kot. Ah, kusangka dia mutiara putih yang kutemui di dasar lautan, rupanya yang ku jumpa hanyalah sebutir pasir yang.. tidak berharga!




“…Kau datang dan pergi oh begitu saja Semua ku terima apa adanya…”.(LETTO-Ruang Rindu)

Perkara Tiga.

Fakrul, rakan sekelas saya memberi nasihat:
1-Kita kena menjaga hati kita dari lalai mengingati Allah.
2-Kita sedang melakukan jihad paling besar, menuntut ilmu. Jangan cemarkan ia dengan perkara yang melalaikan.
3-Ketahuilah Allah menyayangi hamba-Nya lebih 40 kali ganda dari kasih sayang seorang ibu terhadap anaknya.



“…Bila ku sedari diri disayangi Langkah kaki ini semakin bererti Bila terkeliru ku ucap nama-Mu Terasa diriku kembali dipandu…”(UKAYS-Bila Diri Disayangi)

Perkara Empat.

Sedang cuti sempena raya cina. Ah..banyak esaimen dan soalan tutor yang kena siapkan. Aduh.. Baru buat sikit-sikit, tu pun esaimen, sebab taip je..ha.ha. Soalan tutorial kena banyak berfikir sikit. HeE..


“Masa depanku aku yang menentukannya Kejayaan bukan percuma..”(ALARMME-I Wanna Be Somebody)

Perkara Lima.


29-1 h/b ni ada program anjuran Sekretariat Pendakwah Muda Malaysia USIM, sudah memberi nama untuk menyertai. Insya-Allah jika tiada aral mendatang.


“Bulat niat tekadmu Dalam hijrahmu itu Allah nanti kan bersama Tempuh jalan yang diredhai”(DEVOTEES)

5 comments:

Matius Djoko Mulyono said...

wah cantik mbak mampir udah besar

asjiro said...

buffalo in the full year thanks to gong xi fatt cai

nuyui said...

salam..amboi dik..skali update sampai lima perkara..dasat2..hehehe..baby mama n papa?meaning adik baru fatimah ker..?erm..jgn sedey2 k..lelaki bukannye sorg je... ye.. kita kena jaga hati kita sendiri bila kita lalai dalam mengingati Allah..nnt akak pinjam ayat tu masuk dlm blog akak bole x?hehehe...

puteri said...

he.e,..

[S]itie [B]Um [B]Um said...

comelnye