© Hakcipta adalah terpelihara.

Tuesday, January 11, 2011

musuh no 1 negara


KUALA LUMPUR, 10 Jan: Akhbar Utusan Malaysia disifatkan sebagai musuh nombor 1 konsep 1Malaysia yang diperkenalkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Ketua anggota Parlimen DAP, Lim Kit Siang dalam kenyataannya berkata, walaupun Utusan terus menolak dasar 1Malaysia, namun tidak ada sebarang usaha dari kerajaan dan Umno untuk menyekat pendekatan perkauman Utusan itu.

"Yang sedihnya, negara tidak pernah berpecah sebegini teruk dalam sejarah 53 tahunnya melain semasa 18 bulan di bawah Najib sebagai Perdana Menteri yang menjadikan konsep 1Malaysia kosong dan penuh hipokrit," kata Kit Siang.

Semuanya kerana tidak lain dan tidak bukan dari Utusan Malaysia yang hampir setiap hari mempromosikan kepalsuan dan kebencian antara kaum dan memecahkan negara, katanya dalam satu kenyataan hari ini.

"Yang paling memeranjatkan selama 18 bulan yang lalu tidak ada sebarang usaha yang serius dibuat untuk memastikan Utusan Malaysia, sebagai media rasmi Umno, menyokong cita-cita 1Malaysia," katanya.

Baru-baru ini, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng memfailkan saman ke atas Utusan Malaysia mendakwa akhbar Umno itu memfitnahnya dan DAP.

Lim ke Mahkamah Tinggi Pulau Pinang 2 Januari lepas kerana tidak tahan dengan berita fitnah yang saban hari disiarkan akhbar itu dengan matlamat menjatuhkan maruah Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat.

Beliau yang datang tepat pukul 12.00 tengah hari bersama peguamnya, Jagdeep Singh Deo terus di bilik mahkamah bagi memfailkan saman terhadap akhbar berkenaan.

Lim kesal kerana Utusan Malaysia terus melancarkan serangan berbau fitnah terhadap kerajaan pimpinanya tanpa menghiraukan jawapan yang dikeluarkan bagi menjelaskan keadaan sebenar kepada umum.

Bukan itu sahaja malahan Utusan juga bertanggungjawab melaga-lagakan kepimpinan DAP, PAS dan KeAdiLan supaya wujud persengketaan dalaman yang boleh menjejaskan perpaduan yang terjalin erat dalam Pakatan Rakyat.


[sumber: harakahdaily]

4 comments:

Cikli said...

janganlah beli...

tehr said...

dah bertahu tak beli

Puteri said...

cikli -->>

ye..tak beli.
kdg2 je bc yg orang lain beli
:)

Puteri said...

tehr -->>

he.he..
penah beli skali tahun lpas sbb ada nama saya msuk paper// tapi beli xde pun.. tp kwn ckp ada..
myb ikot zon kot