© Hakcipta adalah terpelihara.

Monday, February 21, 2011

latihan industri

Jom bercerita tentang latihan industri.. =)

Di kaunter pendaftaran, buatkan surat kebenaran berkahwin tak kira dalam daerah, luar daerah / negeri atau negara. Tapi yang luar negara tak banyak sangat yang datang mendaftar dulu sebelum kahwin. Lebih ramai yang datang mendaftar selepas berkahwin..

Ada yang datang sekadar nak ambil borang permohonan bernikah, buat kad nikah pintar (ala-ala mykad tu).. Ada juga yang datang bertanya mana-mana perkara yang tidak/kurang faham..

Tapi best gak la duk sini.. DAn curi2 on9 time tak ada pelanggan.. he.he.. :) Kalau ada mana-mana staff atau pegawai yang minta tolong buat apa-apa, saya dan kawan2 praktikal tolong je.. =)

Tak terlepas, ada yang pernah bertanya tentang proses untuk membuat tuntutan nafkah..jawapnnya mudah. he.he.. Ini di luar perkhidmatan pejabat agama, tuntut-tuntut di mahkamah :)

Tadi pagi ada yang telefon tanya pasal sijil cerai yang dia minta (buat permohonan / carian) minggu lepas..

Dia: Sijil cerai saya siap dak lagi?
Saya: 'Saya' tu sapa tau?
Dia: *(barulah dia cakap siapa nama)

Huk3...

Sekian.

9 comments:

Kakzakie said...

Asslamualaikum puteri,

Wah... masuk practical dah. Belajar bekerja dan menggunakan kebijaksanaan walau dibantu/dipantau. Tahniah.....

puteri said...

w'salam..

ye kak..
dah nak masuk dua bulan.. he.he..
sonok..

enjoy :)

Cikli said...

kira puteri ni ada banyak pengalaman kahwin dan cerai la ye...walaupun belum kawin.

ejoncb said...

hehehehe..banyak yang skill tanya soalan mcm tu..tak kenal kan diri dulu..

tehr said...

sapa tu?
saya la ni
saya? sapa?

hehe

beautiful_rose said...

wah...sudah berkerjaya sekarang...
kerja dgn ikhlas okay =)

Pemerhati Dunia said...

Praktikal banyak cabaran, besar lagi cabaran dalam dunia kerjaya yang sebenar, puteri...

Fahmi Raazali said...

praktikal ni jadi best bila keje g kita buat keje tu seronok je rasa...

tp boleh jadi stress bila kita tak seronok... :-)

praktikal elok2 :-D

Rabiatul 'Adawiah Mohd Hosni said...

oo..cam tu eh...akk nye tempat prktikal..ade sonok ade tak..

ade gembira ade duka..hee