© Hakcipta adalah terpelihara.

Friday, July 06, 2007

english workshop


Hari ni hari last mengikuti program English workshop anjuran pihak universiti. Semua pelajar dibahagikan kepada beberapa kumpulan. Hehe..yang kelakarnya ramai yang tersilap kumpulan dan antara yang terbabit adalah saya sendiri. Aduhh.. :D

Entahla di mana nama saya, yang saya ingat, dalam kelas atau bilik 2.7. jadi start 4hb (hari first English workshop) saya terus menuju ke bilik 2.7. kebetulan pula, ada pelajar yang saya kenal (baru berkenalan di minggu orentasi). Jadi saya tidak menyedari langsung bahawa saya sebenarnya berada di kelas yang salah.

Bagaimana saya tahu? Pada akhir sesi, senarai nama cetakan computer diedarkan dan perlu meletakkan tandatangan. Opss.. nama saya tak ada. Er.. macam mana ni?

+ miss.. my name is not here. (broken English?)
- hmm?
+ actually I don’t know where’s my group. I saw at stadium my name in class 2.7
- do you have your friends here?
+ yes
- it’s ok
+ but.. in different course
- ha? Hmm.. just write your name here
+ ok..

Saya baru perasan yang saya bukan sahaja silap kelas student fakulti saya (satu fakulti dibahagi2kan kepada beberapa kumpulan, saya FSU), dan kini..saya berada bersama pelajar FQS dan FST!!!? Er.. sibbek la orang tak perasan sebab semuanya budak baru. Mana budak2 lama? Ada dalam group lain. Lega.

- do you want to stay here?
+ cannot?
- I am asking you. It’s ok if you want to stay here
+ I want to stay here
- ok

Huhu.. macam2 pengalaman yang saya perolehi bersama mereka. Bagus juga berada bersama kumpulan yang berlainan fakulti ini. Jika sesi belajar mula nanti, saya dan mereka akan jarang berjumpa, jika berjumpa pun, belum tentu kami saling mengenali kerana tidak pernah bersama.

Dan akhir sekali miss tu (ke madam?) berpesan “make sure that you not enter the wrong class in your first day study..” Hehehe..

Adios everyone ;)

2 comments:

Anonymous said...

oopss..miss ke madam??
make sure u'll find it l8r k..
kalo saye, kene slh panggil, amuk jugakla kot.. :P
tamola kene panggil madam.. muda lagik :P

Puteri said...

surely not u la miss.. huhu..
takut gak nk pgey 'madam'..

lebih sdp pgeil 'auntie'
hihi