© Hakcipta adalah terpelihara.

Saturday, May 23, 2009

B versus A

A: Chat dengan siapa? pakwe?
B: Makwe. Mana ada pakwe
A: Tak apa, nanti-nanti adalah tu
B: Pakwe tak penting. Tak menjamin dapat pahala pun
A: Macam mana dengan fitrah manusia?
B: Itu suami. (Bukan teman lelaki).

A: Nak mencari calon?
B: Jodoh kan dah ditentukan Tuhan. Kita merancang, Dia menentukan. Kalau ada, adalah. Kalau tak ada, tak apalah (sebab Dia lebih tahu apa yang terbaik buat kita). Bukan tak payah cari, tapi perlu berhati-hati. Bukan main terjah je ikut kata hati tanpa membataskan pencarian itu sendiri.
A: Semoga bertemu jodoh yang baik
B: Terima kasih untuk itu
A: Sama-sama
B: Ada kenalan saya pernah berkata: Kalau baik sebelum, akan baik dan bahagialah selepas.
A: Betul tu
B: Jadi berhati-hatilah dalam pergaulan. Berkawan tu tak salah. Tapi salah memilih kawan yang membuatkan bersalah pada diri sendiri.
A: Ulasan yang baik


**********************************************
pautan menarik untuk dibaca, klik di sini.

2 comments:

mae said...

jadilah kawan yang baik..

puteri said...

baik.!