© Hakcipta adalah terpelihara.

Thursday, December 03, 2009

cakap tentang moral

Memetik tajuk artikel dalam Utusan Online bertajuk:

Pembangkang tunjuk sikap tidak bermoral - TPM


PONTIAN 1 Dis. - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan perbuatan beberapa pemimpin DAP memijak poster wajah tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bebas di Perak sebagai tidak bermoral.

Menurut beliau, melalui perbuatan itu rakyat boleh menilai sendiri begitu rendah akhlak para pemimpin pembangkang terbabit.

"Rakyat juga boleh menilai perbuatan mereka kerana walaupun Barisan Nasional dahulu pernah menjadi pembangkang di Perak tetapi kita tidak pernah melakukan sebegitu. Ini menggambarkan akhlak yang rendah," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Loji Janakuasa Tanjung Bin di Serkat dekat sini hari ini.

Turut hadir Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman dan Pengerusi Malakoff Corporation Berhad, Tan Sri Abdul Halim Ali.

Kelmarin, para pemimpin DAP memijak poster poster wajah ADUN Jelapang, Hee Yit Fong; ADUN Behrang, Jamaluddin Mohd. Radzi dan ADUN Changkat Jering, Kapt. (B) Mohd. Osman Jailu pada konvensyen DAP di Ipoh.

Poster-poster berkenaan diletakkan di lantai pintu masuk dewan untuk dipijak oleh mereka yang hadir ke konvensyen tersebut.

Muhyiddin berkata, pelbagai perkara boleh berlaku dalam politik seperti para pemimpin kerajaan dan pembangkang tidak bersetuju mengenai satu-satu isu.

Namun katanya, semua pihak perlu menekankan nilai-nilai etika dan saling menghormati termasuk tidak melakukan perbuatan seperti itu.


Mesti baca link berkait:

DAP Perak mohon maaf merujuk kepada artikel di atas.


Hurm.. 'Kesian' pembangkang, 'kurang' reti bermoral. Diorang gamaknya kene belajar dari bawah ni macam mana nak bermoral... Macam ni, barulah 'lebih' bermoral.












2 comments:

pecinta_Islam said...

hehe..manarik jgk perbandingan kata2 tu dngn apa yg berlaku kn.huhu

hmm..saya ada membalas komen persoalan saudari tu..muga saudari lbh jelas lagi akan persoalan2 saudari tu.insyarallah
:)

www.syahbandar87.blogspot.com

Puteri said...

trima kasih ;-)