© Hakcipta adalah terpelihara.

Friday, December 04, 2009

this weekend

Hurm.. Ahad, 6-12 ni, kenduri kakak saya di rumah suaminya. Nak pergi ke? Memang la kalau boleh nak (nanti kenduri belah *suami (belum ada) saya tak da orang pegi plak.. hu.hu). Saya di Nilai, kalau abang saya di KL tu nak pergi, bolehlah saya tumpang. Tapi hari tu, isteri abang saya cakap, belum confirm. Hmm...

Tapi yang kesiannya dekat kakak saya. Ada dua. Satu, kalau tak pergi. Nanti berkurang ahli keluarga belah pengantin perempuan yang datang. Dua.. Bab nyanyi2, karaoke dalam majlis, keluarga saya kurang berkenan sikit (baca: tak bekenan langsung!). Yelah.. orang dah lama tinggalkan, tak ramai dah yang buat. Di tempat saya pun susah nak cari. Entah, dah pupus rasa.

Hurm... Nak ngomel lebih-lebih pun, keluarga mertua kakak... Hehe.. Mungkin nanti-nanti la kot.. Sikit-sikit.. Lama-lama diorang pun tinggalkan la 'adat' tu, insya-Allah. Ameen.

SMS nakal kakak dan saya...

Kakak: Nanti kenduri Ahad ni pi dak?
Saya : Nak pi tapi abang tak cakap apa2, kak nor kata tak tau lagi pi dak
Kakak: Ohhoo.. ok, tak pa. Tak pi pun tak pa. Ada nyanyi2. Tu maleh tu..
Saya : Oh? Ha.ha
Kakak: Tah. Depa nak buat jugak. Tak tau dah nak kata pa
Saya : Sabaq je la.. Tak pun wat sabotaj, tarik plug mic, cabut plug speaker. Ho.ho
Kakak: Hehe. Hampa tolong la buat. Kami pengantin, susah nak mencilok
Saya : A'ah kan. Betol gak tu. K2, nanti oyak mana soundman, kabel2 semua tu berada. Hu.hu
Kakak: Okeh. Bereh. Hehe..

Ok. Tu je sedikit kisah tentang kakak saya dan kendurinya. Ohya, di sini ada e-card menarik saya terjumpa semalam. Hayatilah bersama... Renung-renungkan.

Align Center

4 comments:

nuyui said...

salam.. dik, i'm back! hehehe.. akak suka la e-card tu.. best... erm.. wedding kakak fatimah tu ktner? rugi lah klu x g.. huhuhu

nohas said...

akak pun tak berkenan gi kenduri ada nyanyi2 ni..dah le suara sumbang,nak makan pun tercekik..mentally disturbed..

Ros Illiyyuun said...

Assalamualaikum,

Itu lah kenduri hari ini. Nak pergi tak kena, tak pergi pun tak kena. Di sesetengah tempat majlis walimah tak sah tanpa nyanyi-anyanyian..

puteri said...

kak nuyui-->>

dkt batang kali.. xde la jauh dari nilai (sbb skrg kite dkt kmpus).. tp.. abg kite yg kat KL tu xnk g.. jd xdpt g.... sob3... sdey... xpnh g umh abg ipar yg tu... :(

kak nohas-->>

ha.ha.. btol2.. silap2 duk sblah speaker.. mmg lagi haru... :D

kak ros illlyyuun-->>

waaalaikumussalam,

itulah msalahnya.. msih ada yg brada d 'tkuk lama' xmhu brgnjak... isk3...