© Hakcipta adalah terpelihara.

Friday, December 25, 2009

kaulah bahagia

Ceritanya bermula dengan begini.. Tanpa permulaan tentu tak sedap kan sesebuah cerita?

Seorang makcik datang rumah saya. Jumpa dengan mak. Saya tak kenal makcik tu. Tapi gayanya macam kawan mak. Mugkin kawan lama, atau yang tak berapa kerap berjumpa.. Mungkin?


Saya terdengar makcik itu cakap pasal anak dia, dan kahwin. Mungkin nak jemput kami pergi kenduri anak dia kahwin kot? Hurm.. Pasang telinga la pulak.. Hu.hu..


Tetiba terdengar.. Nak kahwinkan anak dia dengan... saya?! Oh? Siapa dia? Saya tak kenal. Lepas tu mak cakap yang maksudnya.... dia setuju? Aih..? Biar betOl mak aku ni..?!


Terkejut tak? Awak terkejut. Saya lagi-lagi lah!
Angin tak ada, ribut tak ada. Tiba-tiba...?

Dan akhirnya...


Saya tinggal di rumah ibu mertua saya... Hubby saya mempunyai seorang adik lelaki. Wajah yang hampir serupa. Hu.. kalau saya tak pakai spek, kompem boleh tersalah orang! Ha.ha..


Sesuatu yang saya dapat rasakan, yang hubby saya tidak menyukai saya. Pasti ibu (mertua) yang mengaturkan perkahwinan kami. Dan dia, terpaksa rela..


Tapi saya tak berasa sedih atau terluka, sebab dia tidak melayan saya dengan buruk. Walaupun dia tak sukakan saya, tapi sekurang-kurangnya dia juga tidak membenci saya. Dia tidak bercakap kasar dengan saya.


Memanglah tak banyak ciri-ciri lelaki idaman saya pada dia, tapi saya akan terima. Saya akan cuba menjadi yang terbaik untuk dia.


Kaulah bahagiaku

Akulah bahagiamu

http://3.bp.blogspot.com/_gfVSCHhBIHI/R1m4mw4gTyI/AAAAAAAAADc/ydTDKw4vCis/s320/RF244067~Couple-Holding-Hands-Posters-761521.jpg

************************************************************

Macam dalam novel atau drama?

Oh..... betul2 mimpi

Dan tak kenal siapakah gerangan........


Ha.ha

Sekian.

(14-12-2009)

4 comments:

kin hashim said...

menarik mimpi nih! hehhe..

puteri said...

hehe..
trtarik?

lionteen said...

wah..
mmg menrik mmpi ni..

tp kawen tibe2,mmg terkjut..

puteri said...

itu lah pasal.. hehe..
eh, lionteen!
knp kite xleh msuk blog lionteen...?
:(