© Hakcipta adalah terpelihara.

Tuesday, July 29, 2008

alhamdulillah


Segala puji bagi Tuhan yang mencipta dan menguasai langit dan bumi serta apa yang ada diantara keduanya..Alhamdulillah, syukur pada-Mu Tuhan kerana aku masih bisa bernafas dan melihat, mendengar, menyentuh dan merasa segala nikmat kurniaan-Mu.

Syukur, aku masih bisa BERBAHAGIA tatkala pelbagai musibah melanda, tatkala jiwa dilanda sengsara, tatkala hati menangis pilu.... aku masih punya-Mu Tuhan.. Benarlah, "Allah takkan menguji, membebankan kita dengan apa yang tidak mampu kita hadapi!"

Aku masih punya teman istimewa, aku masih punya rakan yang penyayang, aku masih punya abang yang terbaik!. Dialah pendorong, dia adalah kekuatan hati.

Aku masih mampu berfikir dengan waras.

Alhamdulillah, aku tidak tersalah dalam membuat pilihan.

Alhamdulillah, benarlah ia perkara yang salah.

Alhamdulillah, aku telah terlepas darinya.

Terlepas daripada perkara yang salah.

Ya Allah, bagaimana aku boleh terjebak, dirundung hati yang gelap ketika itu?

Alhamdulillah......... Aku masih hidup dengan gembira.

Alhamdulillah, aku merasa bebas. Tak perlu lagi dibayangi perkara itu. Tidak, perkara itu sudah lama berakhir. Ia, ia dan dia.. bersama dosanya. Biarkan saja.

2 comments:

Rasha_rz said...

aduh, rintihan apa ni dik? sebak dada kak ila.
Ingat hanya 1, selagi dunia belum kiamat, masih ada yang sayang selain Dia yang Maha Esa. carilah sayang itu di mana2, beserta doa kudus, kita pasti menemuinya.

Puteri said...

insya-Allah..
terima kasih kak ila.