© Hakcipta adalah terpelihara.

Sunday, March 01, 2009

khidmat masyarakat @ labu

Hari ini saya dan rakan-rakan Fakulti Syariah dan Undang-Undang (FSU) mengikuti Program Khidmat masyarakat di Labu, Negeri Sembilan semperna Minggu Integriti FSU 2009. Tahun sebelumnya kami ke Rantau, juga Negeri Sembilan.

Saya dan 17 orang ahli kumpulan termasuk Cik Norakila ditempatkan di Kampung Tanjung. Kami kemudiannya dipecahkan lagi kepada tiga kumpulan kecil untuk ke tiga tempat yang berasingan iaitu surau, balai raya dan rumah teres.

Agak unik ya rumah teres pun pergi. Tapi saya dan empat orang lagi, termasuk Cik Norakila mahu menjalankan tugas di balai raya. Tok Ketua lebih mengesyorkan pelajar lelaki ke sana, oleh itu semua lelaki dalam kumpulan saya (lima orang) dan tiga orang perempuan ke sana. Manakala selebihnya lima orang bertugas di surau.

Teringat kata-kata Tok Ketua (Pak Kadir) semasa memberi penerangan tentang rumah teres, katanya rumah teres itu dua tingkat. Bawah tak ada, atasnya sahaja ada orang tinggal. Di sana pelajar yang terlibat boleh melihat awek-awek yang comel, cantik, dan tidak terlepas yang terlajak umurnya. Setelah semua mengambil dan menuju ke tempat masing-masing, kami menerima maklumat sebenar: rumah teres tu adalah kandang kambing. Ha.ha.ha.

Apa-apapun program ini sangat-sangat best dan bertambah menarik =)

*************************************
P/S: Cik Norakila merupakan staf ofis FSU yang menggantikan tempat pensyarah, En. Norman Zaki yang tidak hadir pada hari ini. Nanti baru saya uploadkan gambar.

1 comment:

Sitie BUm BUm said...

khidmat masyarakat ni bagus