© Hakcipta adalah terpelihara.

Friday, May 22, 2009

memori bersama

Macam tak percaya ya, pejam celik, pejam celik, dah tujuh tahun telah berlalu tempoh perkenalan antara saya dan seorang sahabat/senior yang bernama Syakirah. Perkenalan ni agak unik sebenarnya sebab walaupun dia merupakan senior saya di USIM, tapi kami telah berkenalan lebih awal dari tu.

Saya memasuki matrik (tamhidi) USIM atau namanya ketika itu KUIM pada tahun 2006. Tahun tu jugak pertama kali saya berjumpa dengan Kak Sya setelah ber-message, ber-appointment semua-semualah. Huh, berdebar jugak waktu tu. Masa tu kelas saya di FKP (Fakulti Kepimpinan & Pengurusan), Kak Sya di FSU (Fakulti Syariah Undang2). Tempat pertama yang kami berjumpa adalah dia PKP (Pusat Kemudahan Pelajar).

Hah, bila sebenarnya saya mula kenal dia? Haa.. yang ni agak menarik. Kami berkenalan di mana mula2 ya? Saya cuma ingat hujung tahun 2003 di YM. Kata Kak Sya, mungkin sebelum tu ada kenal di MIRC dulu. Ingat lagi masa chat dengan dia kat YM.

Saya cakap dengan dia (mula2 dulu) saya-awak je, maklumlah sebab saya tak percaya dia perempuan (ha.ha.ha) sebab dia beritahu namanya "Harikays Run". Jadi, chatting macam dengan bukan perempuanlah (tapi takde topik yang pelik2, jadi lebih kurang sama je lah dengan siapa pun, kan?). Saya fikir bangsa lain kot dia nih (kua.kua.kua). Rupanya bila terbalikkan nama dia tu, baru jadi "Nur Syakirah". Oh, oh, oh...


03, 04, 05, 06, 07, 08 dan sekarang 09. Cepat kan masa berlalu?

Sekarang saya berada di tahun dua, dan Kak Sya berada di tahun akhir. Insya-Allah bulan Ogos ni, dia akan grade, dan majlis konvokesyen bakal diadakan di PICC. Aih, sedih pulak.. lepas ni dah tak boleh jumpa dia lagi.. . Kata Kak Sya: kita jumpa di YM lepas ni. Hurmm.. yelah.. .

Anyway Good Luck for you sis! I am going to miss you.


satu-satunya gambar saya dan dia

2 comments:

Anonymous said...

x pe..

yg penting fokus pd study..

kn leh jmpe kt ym?
;p

Puteri said...

btl gak tu.. tp kt ym xleh mntk blaje mkn mcm jmpe dpn2 kt kafe..hu.hu :D