© Hakcipta adalah terpelihara.

Wednesday, November 04, 2009

kembalilah

Sudah lama saya mencari apakah penyelesaian terbaik bagi mengelakkan hati sentiasa dirundung resah dan gelisah.. Bukan. Sebenarnya saya telah lama menemui jawapannya.. Cuma bagaimana untuk melaksanakan...........

Kerana banyaknya dosa
kerana banyakkan berada disekeliling dosa
kerana banyakkan mendiamkan diri dengan dosa

Bagaimana ketenangan bisa menjelma jika manusia itu berdosa?

"Cegahlah kemungkaran dengan tanganmu, bicara(teguran)mu, dan hatimu. Dan ianya (membenci di dalam hati) adalah selemah-lemah iman"

Aih..
entahlah..
banyak pula keluhan.....
melihatkan teman-teman......
persekitaran........

Sesungguhnya aku kecewa
memiliki teman-teman yang baik
yang tidak lokek
yang tidak berkira

yang sedia berkorban demi temannya

walaupun bukan terhadapku
yang sedia meluangkan masa demi temannya
walaupun bukan untukku
kerana aku tahu
teman-temanku itu baik budi bicaranya

Tapi..
teman-temanku ini
jauh sekali dari temanku yang dulu..
bukan mahuku membandingkan
tapi inilah hakikat
punca hatiku, hidupku tiada ketenangan

Jauh dari Tuhan
jauh dari amalan

Tiada yang hampir denganku
menyeruku ke arah Tuhan
banyak yang menjadikan aku insan biasa
biasa yang bagaimana?
biasa dalam kefasidan.....

Ya Allah
sesungguhnya hambaMu ini telah berdosa
bukan aku mahu menginggalkan teman-teman itu
apatah lagi memutuskan silaturrahim ini
tetapi ku fikir inilah cara yang terbaik
aku harus 'berjauhan' dari mereka
demi mengembalikan aku yang dahulu...

No comments: