© Hakcipta adalah terpelihara.

Wednesday, September 07, 2011

best ke jadi guru?

~ I WON'T BE A TEACHER! ~

Saya tak mahu jadi guru/cikgu atau yang sama waktu dengannya.


Saya tak mahu, tapi sekarang saya 'menjawat' jawatan guru ganti di Sekolah Rendah Al-Islah, dan juga guru di sebuah pusat qiraati (sebelum menjadi guru ganti).

Budak sekolah Islah ada memberi saya kad raya + duit raya.

Budak qiraati ada beri saya kuih raya, Slurpee (7-E), juga aiskrim Corneto hari ini!

Haha..

Dan hari ni juga saya ada buat BUDAK2 DARJAH 4 menangis sebab mereka tak dengar cakap saya. Saya keluar kelas diorang awal (sebenarnya cuak jugak kalau2 Guru Besar tiba2 memantau, tapi gasaklah! haha).

......................

P/S:
Saya sangat GARANG! haha!

10 comments:

shameel said...

sebab saya jadi cikgu jadi saya kata best jugak

Cikli said...

saya nak buat repot polis

NaeBlog said...

Puteri, ha... Bagi budak2 kecik nangis...
Kalau k.ima rasa cuak juga tu...
Tapi, kalau ajar form1-5, bukan diaorg yang nangis...
Silap2 kita yg dok tahan air mata... Huhu

Tapi, jadi cikgu tetap best!

puteri said...

shameel,

hihuhuhu

puteri said...

cikli,

report hospital/klinik sekali tau
saya kuat cubit/jentik/tarik telinga budak

hehe

pstt.. harap2 xada mak ayah my students yang baca blog nih kekekeke

puteri said...

nae,

hehe.. ada masa tahap kesabaran boleh dikawal..

akubiomed said...

Manjadi perlu ada tahap kesabarang tinggi kerana anak murid mempunyai bermacam perangai :-)

puteri said...

akubiomed,

betul tu..
cmne la cikgu saya ajar saya dulu ek..
hehe..

tapi rasa xsusah kot,..
saya kan budak baik

hihihhii

Setelus Hati Zinnirah said...

wah... saya suka jd cikgu!

isk.. x baik wat cenggitu kt diorg tu.. skrg ni kita kena guna psikologi klu nk marah or denda diorg tu tau dik.. hehe

Cempaka R.Minta said...

hii
puteri
sebelum ini sudah ada kedai kedai yang saja letak 50sen