© Hakcipta adalah terpelihara.

Wednesday, June 28, 2006

belajar luar negara


Alhamdulillah, ana sempat mengikuti kuliah magrib di Masjid Abu Bakar As-Siddiq (MABAS), sebuah masjid yang paling hampir dengan rumah ana. Boleh dikatakan, masjid inilah yang paling banyak mempunyai program, pengisian kuliahnya diantara masjid-masjid yang terletak di Bandar Sungai Petani, insya-Allah. Juga ana dimaklumkan web untuk MABAS dalam pembinaan dan belum sempurna sepenuhnya. Insya-Allah, ana akan linkkan url MABAS.

Selepas selesai solat, ada pengunguman mengenai seorang pelajar lelaki, siapa nama dia? Zubir? Ana kurang perasan sebenarnya.. =D Kutipan derma dijalankan untuknya, akan menyambung pengajian ke mesir. Baguslah..


Teringin ana ke luar Negara, belajar di sana.. tiba-tiba teringat tentang Jordan, Maghribi.. borang untuk ke Jordan masih di dalam simpanan.. untuk kenangan kah? Manakala Maghribi pula, ana pernah mengirimkan surat permohonan, kalau ada simpanan pun, dokumen di dalam disket, mungkin.


Abang nik (nik ape ek? :D), s/u Persatuan Mahasiswa Malaysia di Maghribi (PMMM) ada bagitau ana dia dah terima surat ana, juga surat2 sahabat ana yang juga berminat untuk ke sana. Actually peluang tu ada, akhi asyraf juga pernah cakap, BA dan BI kredit pun dah layak.. begitu juga ibnuhazam.


Tapi..bila dah diambil alih oleh KPT, prosuder berubah.. maka, ana terpaksa kuncikan keinginan ana ini.. waaAA.. =(( memangla sedih tapi.. hmm..nak buat macam mana, kn?