© Hakcipta adalah terpelihara.

Monday, June 11, 2007

sila sedar kembali

Kenapa saya masih tidak mampu melaksanakan apa yang sepatutnya saya lakukan? Tolonglah.. tolong sedarkan saya, tolong kejutkan saya dari semua ini. Saya tidak tertahan lagi.

Puteri :
Cara lembut. Ya.. secara diam kan? Menggunakan diam sebagai medium perantaraan perpisahan. Dan sepi membuktikan. Tapi kenapa dia cari saya balik? Agaknya dia bosan, kan? Haih..taktaulah.. susah nak cakap..kan?

K.fzh :
Hmm..susah nak cakap.. soal hati ni memang suatu topik yang complicated. Rumit. Apa-apa pun, kita serah pada Allah ja.. biar takdir yang akan menentukan.. yang penting, ftmh kena kuat, jangan lentok lagi kali ni.. tunjuk yang kita juga ada maruah, ada harga diri, bukan senang ditolak dan diambil sesuka hati.. bila nak, datang.. bila tak nak, jauh.. hmm.. jangan biar dia permainkan perasaan ftmh sekali lagi..

Puteri :
Ya. Saya akan ikut nasihat k.fzh.. saya mesti kuat =)

K.fzh :
Hmm..dat’s better. I know that you are strong and you have to be.. always.. k?

Puteri :
Tapi macam mana pula dengan ab, kawan dia? Ab selalu juga kenakan saya dengan mr. tapi saya takla endahkan sangat sebab dia sebut nickname saya sahaja.. tapi automatik bila ada kawan mr, saya akan teringat dekat mr balik. Ah.. susahnya. Rasa nak buang hati jauh2. ada kawan suruh saya cari pengganti untuk lupakan mr. huh. Mustahil3.

K.fzh :
Hmm.. masalahnya kat sini ftmh tak tau perasaan sebenar dia dekat ftmh kn? Memang betul gak cakap kawan ftmh tu, tapi lebih baik bersendiri ja sekarang ni.. stay single, nak kawan boleh, tapi jangan anggap lebih..

Puteri :
Kenapa saya seperti tak nak lupakan dia? Kenapa degil sangat untuk tinggalkan dia? Kenapa saya masih ingin mengambil tahu tentang dia? Kenapa saya masih sayangkan dia sedangkan dia ada menipu saya, dan banyak sakitkan hati saya? Kenapa? Ya.. sebab tak tahu status perhubungan sekarang. Sebab dia ‘diam’ saja. Walau boleh tafsir secara tersirat dia menjauhkan diri, tapi.. saya ni macam gantung tak bertali. macam ikatan yang tidak bersambung, tidak terputus. Samar2.

K.fzh :
Hmm.. tu maksudnya ftmh masih sayangkan dia. Walaupun dia sakitkan hati ftmh, tapi ftmh tak pernah marah dekat dia, kan? Sikit pun tak, kan? Hebat kan kasih sayang kita. Sebab tu k.fzh cakap, ftmh kena kuat.. kalau lemah, takkan menjadi..

Puteri :
Saya bukan tak pernah menangis sebab dia, tapi.. kalau la dia tak kontek saya balik masa bulan 3 dulu (kalaulah ‘rama-rama’ itu tidak kembali kepada ‘bunga’ lagi..) .. saya boleh dikira berjaya. Ya, saya kuat masa tu. Tapi..dia kembali.. semuanya kembali.. perasaan itu….

K.fzh :
Tapi ftmh kena tafsir.. kembalinya dia sekarang macam mana? adakah kembali untuk membalas kasih sayang ftmh or just untuk mengisi kesunyian dia? Jangan biar dia jadikan ftmh sebagai alat untuk merawat kebosanan dia. Tafsir elok2 dia kembali untuk apa. Buktikan yang ftmh boleh hidup tanpa dia.

Puteri :
Tapi k.fzh tahu tak, saya seakan tak boleh berhenti dari merindui dia. Sakitnya perasaan ni sebab dia orang pertama yang saya suka. Saya buat apa pun, selalu teringat dekat dia, ketawa, gurauan dan lain2..

K.fzh :
Ni first time kan? bagi masa untuk diri ftmh. Jangan paksa.. biar lupa dia secara perlahan.. k.fzh tau ftmh fikir mustahil untuk lupa dia kan? Kenangan dengan dia kuat terpahat dihati kan? Tapi amik masa sikit, insya-Allah.. semuanya akan hilang nanti.. biasa la tu untuk rindu dia koz dia yang first bagi perasaan indah tu.. tapi nanti ftmh akan biasa.. ianya paling singkat amik masa dalam 6 bulan untuk totally buang perasaan tu. Well, lebih kurang 6 bulan. Cuma beri sedikit waktu untuk perasaan tu hilang, waktu sekarang adalah yang paling teruk. Tapi semua ni akan berakhir, sabar ek?

Puteri :
6 bulan? Bulan 11, pertemuan tu sebenarnya tanda perpisahan. Namun saya tak dapat terima sebab dia tidak ‘menolak’.. sekarang dah lebih 6 bulan pun.. 7 bulan sudah hari bersejarah itu. Masa jumpa tu dia tak ada pun tunjuk yang dia akan ‘pergi’.. –time kasih sebab sudi datang jumpe +time kasih jugak –jumpa lagi +ya.. sekarang saya ‘bertemu’ dia lagi di internet. Saya tak boleh mengelak. Sebab sebelum dia lebih bergiat baru2 ni dalam internet, ab sudahpun menjadi kawan saya. Perlukah saya tinggalkan semua yang mempunyai hubungan dengan dia? Tapi.. kawan2 dia tak bersalah. Abang2 wd juga tidak bersalah..

K.fzh :
Ikut ftmh la, kalau rasa kengkawan dia mengingatkan ftmh kepada dia, baik tak payah teruskan.. tapi kalau tak ada apa2, bolehlah nak go on.. k.fzh doakan ftmh diberi kekuatan untuk jauhkan dari dirinya.

Puteri :
Saya pernah terfikir untuk jauhi wd, tapi a.z…saya respek, anggap dia macam abang, ustaz.. tapi.. saya suka team wd. Saya juga berkawan dengan awek ab. Ah..semua ada kaitan?

K.fzh :
Hmm.. berat juga kalau semua ada kaitan macam ni.. tak apa kalau nak kawan, tapi cuba jangan mengharap dah dekat dia.. kalau dia boleh buat ftmh bahagia tak apa, ni macam..menderita ja.. kadang2 k.fzh terfikir betul jugak cakap kawan ftmh yang suh cari pengganti tu. Tapi jalan yang paling baik, stay single ja. Tak payahlah ada pengganti koz akan tambah satu lagi masalah dalam hidup kita.

Puteri :
Ya.. memang menderita. Lebih setengah tahun merana. Seksanya cinta ini. Pengganti..mana nak cari yang dapat buka pintu hati lagi? Saya akan tinggalkan kawan2 dia perlahan2 jugak.. tapi saya sayang team wd.. macam mana ni?

K.fzh :
Tak apa.. boleh.. jangan kusutkan otak, jangan rumitkan lagi keadaan.. insya-Allah semua akan ok.. Cuma kekuatan yang penting. Cinta pertama macam ni.. elok lupakan.. insya-Allah, nanti akan ada yang menghargai keikhlasan ftmh.

2 comments:

aria ayumi said...

as i told u before, there will be mr right for you one day... insya Allah...

anyway, puteri sihat ye? lame xtanya2 kabat... :)

puteri said...

ya..alhamdulillah..sehat ;)

er..yea.. i know that.. tp..ntahlah msih nk igt dkt dia. huhu..tp takpe..sbnrnye dh xde rase pape dkt dia.. cume igtn msih ade sket2..

skrg2nya km xtrputus sbg kawan.. hmm..mgkinlah klau dia msih anggap mcm tu..