© Hakcipta adalah terpelihara.

Friday, June 29, 2007

meminjam masa

Salam sejahtera buat semua.

Maaf, tidak sempat untuk mem-publish-kan entry untuk seketika. Sekarang ini sibuk dengan persediaan untuk kembali ke kampus. Ya.. surat tawaran (pos) baru sahaja tiba rabu yang lalu. Perlu menyediakan pakaian khusus untuk minggu taaruf atau nama lain minggu orentasi. Huh..jenuh juga kerana tempoh yang ada terlalu singkat. Alhamdulillah, baju biru mini jubah sempat juga disiapkan (mengikut contoh warna kain yang dilampirkan).

Sebentar lagi dalam pukul 11.00am, akan bertolak ke kl. Tidur di rumah abang sulung di usj, subang jaya. Sebenarnya agak malas untuk ke rumah abang. Hrmmm.. tapi terpaksalah jugak. Barang2 ada di rumah pakcik hatta, seremban. Saya bertanya kepada abah (sebelum tahu akan tidur di rumah abang), tidur di rumah pakcik hatta? Kata abah, abah tak kisah, pakcik hatta pun mesti ok, Cuma.. ye la.. abah malas nak ganggu keluarga pakcik hatta. Almaklumlah.. beliau (pakcik hatta) mempunyai anak2 kecil. Hurmm.. ye la..

Ah..berbagai2 perasaan saya di kala ini untuk melanjutkan pelajaran di peringkat Ijazah Sarjana Muda. Dan satu yang pasti ialah, tak ada kawan2 tamhidi (sama ada tamhidi akaun, tamhidi syariah atau lain2) yang mengambil course yang sama dengan saya sebab saya telah membuat penukaran course. Alhamdulillah, dapat. Masa tamhidi dulu, prof tak bagi tukar.. Jadi.. semuanya orang baru2 belaka sem baru ni, hehe.

Oh ya.. buat teman2 yang bertanya tentang keputusan peperiksaan saya especially diya.. er.. malu untuk diceritakan kerana pointer saya tak adalah banyak pun. Rasa macam taknak je bagitau nih..huhu..(malu..).

Saya..er.. tak sampai 3 pointer pun sebenarnya. Sem pertama, 2.19. (student satu course ada 49 orang, 7 orang GDB, 11 orang LBS, 3 orang mendapat 3pointer ke atas). Alhamdulillah termasuk dalam 31 orang yang LULUS. Sem ni lak, dapat 2.81. huh.. peningkatan yang agak memberangsangkan. =)

Paling mambanggakan, Introduction to Accounting II dapat C+. huh..bangga walau tidak seelok mana sebab sem satu dapat D. Gembira jugak sebab ye la..dulu masa zaman sekolah tak pernah ‘berkenalan’ langsung dengan Prinsip Perakaunan. Kata syahirah, kalau saya ‘lebih’ sikit, insya-Allah ble dapat akaun B, dan pointer pun akan 3 ke atas. Hurm…ya.. tak apalah apa2 pun.

Sem lepas
D+ = Account I (5.20, unit 4)
D = Business Math (4.00, unit 4)
C- = Microeconomic (5.10, unit 3)
B = Business Management I (6.00, unit 2) **target A
A- = Arabic I (7.40, unit 2) **target A
A = Akidah Wal-Akhlak (8.00, unit 2) **target A
C- = English I (3.40, unit 2)
A- = Information Technology I (3.70, unit 1) **target A
B+ = Communication (5.40, unit 2) **target A

Sem ni
C+ = Account II (9.20, unit 4)
D = Business Statistic (3.00, unit 3)
B = Macroeconomic (9.00, unit 3) **target A
A- = Business Management II (7.40, unit 2) **target A
A- = Arabic II (7.40, unit 2) **target A
A- = Sirah Wal-Hadharah (7.40, unit 2) **target A
B- = English II (5.40, unit 2) **target A
A = Information Technology (4.00, unit 1) **target A
B+ = Co-curriculum (3.30, unit 1) **target A

4 comments:

de_kerinchi said...

Patut pun lama tak menulis, pi masuk sekolah balik..belajar bebaik..jangan nakal..huhuhhu

Puteri said...

hehe.. baik bang.. aduh..
baru je nk nakal2 ni dah kene tego :D

aria ayumi said...

ok dh tu puteri... meningkat byk tu... mane tahu sem2 depan.. ade rezeki dpt 3 pointer... :) congrats ya

Anonymous said...

golden goose outlet
supreme
yeezy 500
ggdb outlet
kyrie 7
bape clothing
goyard store
supreme hoodie
kd 13
golden goose sneakers