© Hakcipta adalah terpelihara.

Thursday, August 16, 2007

tentang masa


hari dan masa
terus berlalu
tanpa henti
ku kejar masa yang berlari
jauh ia meninggalkanku
ku seru ia agar kembali
ia tidak mempedulikanku
ku menanti
namun telah pasti
ia takkan sesekali
kembali lagi.......

hmm.. sekalung penghargaan buat teman2 yang sudi memberi sokongan untuk entry cerita saya sebelum ini.. Diya, miss ida (ble ke msukkn dlm snarai 'teman'? ;)) dan abg SF yang berkongsi 'permainan' yang best di zaman kanak2 dulu.. =)

Jugak buat amirah (teman baik dari SRI Abim dan kini sama2 di USIM), terima kasih kerana.... Banyak memahami dan banyak berkongsi rasa hati ini.

- kenapa awak tulis macam tu (cerita saya)?
+ kenapa?
- sedih tau tak?
+ hmm...

Berbalik tentang posting. Masa. Apa perkaitan masa dengan entry pada kali ini? Benar, masa bisa merubah segalanya. Masa juga perawat yang terbaik. Tapi, kadangkala.. sebaliknya yang berlaku. Tanpa sedar, kebanyakan masa merubah diri kita sebaliknya! Bukankah masa memerlukan kita menjadi penanti yang setia, dan penantian itu sesuatu yang amat menyeksakan!

Mungkin bukan untuk semua. Tapi, entahlah. Apa yang bermain difikiran saya sekarang.. Saya rasa menyesal kerana membiarkan 'memori' itu berkamus dalam kehidupan saya. Ya.. 'masa' itu telah merubah persepsi saya.

Ah lupakan. Saya harus melupakan! Saya tidak boleh menghukum semua orang dengan hukuman yang sama hanya kerana dia yang pernah melakukannya.

Masa adalah penawar.

5 comments:

Serunai Faqir aka SF said...

Doa adalah penawar yang terbaik utk apa jua keadaan sekalipun.

puteri said...

na'am

ida wanie said...

oopss..saye kene masuk dlm senarai VVIP okey..hehe

puteri said...

wah.. xde lg snrai tu.. :D

aria ayumi said...

smmgnya msa antara ubat paling mujarab... :)