© Hakcipta adalah terpelihara.

Tuesday, April 27, 2010

ucapkanlah

Bila kau menangis, ukirlah senyuman agar hati terhibur. Bila kau kecewa, bisiklah pada diri agar tabah menghadapi ujian-Nya. Bila kau berduka, istigfarlah agar tenang dirimu selamanya. Bila kau terima bicara ini, ketahuilah bahawa ku amat menyayangimu, kawanku. Bila kau menyedari kehadiranku untukmu, inilah ukhuwah yang telah Allah tentukan untuk kita..

'cakap je lah yang awak sayang saya,!'


Cuma hati dan bibirku yang membicarakan kalimah ini. Mahu sahaja aku membalas smsnya dengan ayatku yang agak power tuh,,.. tapi.. aku berikan dia yang bawah ni,,

Sayangi sebuah perkenalan kerana di ditu ada kenangan. Kenangi sebuah perhubungan kerana di situ ada kerinduan. Hargai kedua-duanya kerana itu anugerah dari Tuhan.. Tak terasa bila ia pergi, tapi sayu bila ia tak kembali. Ia datang tanpa seruan, ia pergi tanpa alasan. Jadi, abadikanlah ia sebelum hilang dari pandangan..

2 comments:

suri said...

yang telah pergi tu sapa? kekasih..ke?
huhu napa ayat tergantung jer..wawa..suri dah mula sdh..ni

puteri said...

bukan,..

biasanya sesuatu itu akan dihargai dann dirindui bila kita kehilangan dia.. jadi, janganlah sampai kehilangan sesuatu atau sesiapa,baru pandai yang menghargai kehadirannya sewaktu dulu...

sebab bila dia pergi...
mungkin tak akan kembali lagi,,..