© Hakcipta adalah terpelihara.

Tuesday, August 30, 2011

United Malays No Otak

~ Kesatuan Melayu No Otak - ini bukan artikel politikus ~


Muhammad Hafeez Hakimi

"Hafeez, nanti kalau nak mengundi mesti PILIH yang tiga ni tau". Layak peraih undi berkempen untuk pilihanraya saja aku 'menasihati' budak berusia 10 tahun ini (yang lebih 10 tahun lagi baru boleh mengundi!).

"Kenapa kene pilih yang ni?". Tanya Hafeez ber-sleng 'KL', almaklumlah menetap di Selangor Darul Ehsan. Aku pun tompang 'Kay-El' lah sikit-sikit.. hehe..

"Yang tiga ni namanya Pakatan Rakyat. Hijau PAS = Parti Islam, DAP = Parti Demokrasi, PKR pulak = Parti KeADILAn. Parti-parti ni lah yang memperjuangkan HAK kita sebagai RAKYAT, penduduk Malaysia", agak panjang lebar aku bersyarah sambil menunjukkan kepada Hafeez beberapa gambar/video Pakatan Rakyat.


"Ada yang lain tak?". Hafeez nampaknya berminat.

"Kalau Pakatan Rakyat, lawannya Barisan Nasional. Dalam Barisan Nasional ada umno, mca bla3... tapi jangan pilih. mesti pilih Pakatan Rakyat," Aku cuba mem-brain-wash Hafeez kaw3 hehe...

"umno tu ape?".

"umno tu
Untuk Melayu No Otak", jawabku spontan.

"Ye ker, tipulah". Hafeez menduga.

''Betul.. Tak percaya jom tengok,,". Aku membuka Google (sekarang kan Zaman Google, sonang!) dan menaip
'untuk melayu no otak', search dan keluarlah keputusan seperti di bawah...

Tak clear ek? Meh kita ZOOM....


"Betul ke maksu? amno tu untuk melayu no otak?".

"Iyer.." sambil mengangguk-angguk dengan selamba.

"Biar betul... kenape diorang takde otak?".

......................

Nota Kaki:
Ada sesiapa mau jawab soalan terakhir Hafeez? haha..

Nota Tangan:
Sambung balik mood raya. Ops.. Mood MERDEKA pulak! Esok entry untuk MERDEKA.


Updated: On 31st August 2011, at 11.17 pm. Happy 'Ketupat Bendera' from Google.


9 comments:

ReJaM© said...

Sangat kelakar hahaha...

puteri said...

@ReJaM©,

wah first time tinggalkan jejak kat sini!!!!

terima kasih3!

Cikli said...

tak patut!

patut ajar budak tu mengenali 3 mat.
mat indera, mat sabu dan mat ezam.

puteri said...

Cikli,

hehehe...

Omar said...

Kelakar. Soalan terakhir tu, cepumas.. sape dapat jawab nie?

Kamal Sanusi said...

Sosah nak menjawap soklan terakhir tu sbb jawapan dia ni sangat banyak. Tak tertaip atau tertulis, punya la banyak.

Dipendekkan jawapannya adalah......

Nak dipendekkan pun masih panjang, macam mano nak jawap.

Heheeheee.... SALAM AIDIL FITRI

farahdya said...

sori 2 say..but now i still choose umno...hurm,i like PAS..but i hate PKR and DAP...ENTAHLAH ..mungkin sebab media masa kowt...masih berfikir..

KiMiE said...

Blog baru..jom follow hukhuk!!

http://kimie-blog.blogspot.com

Anonymous said...

Ada jugak orang macam ni...ajar budak 10 tahun macam 2...dunia...dunia..