© Hakcipta adalah terpelihara.

Saturday, September 22, 2007

buat keluarga jazlin

Takziah diucapkan buat keluarga Allahyarham* Nurin Jazlin Jazimin.

Minggu lepas saya ada membaca akhbar (metro atau kosmo) perihal penemuan mayat kanak-kanak yang tidak diketahui identiti (menurut akhbar itu), dalam fikiran saya pada waktu itu, barangkali ia adalah nurin jazlin. Saya tak adalah mengenali nurin jazlin atau keluarganya, tapi.. saya rasa begitu.

Petang sehari selepas membaca artikel dalam akhbar tersebut, saya mendengar berita dari radio (era atau hot.fm) yang kebetulannya dipasang di dalam bas, mengesahkan mayat kanak-kanak tersebut adalah jazlin. Keluarga jazlin ada pembuat penafian, tapi saya rasa itu perkara normal, mungkin mereka terlalu terkejut, tidak mampu menerima kenyataan yang sedang mereka hadapi. Arwah jazlin juga ditemui dalam keadaan yang teruk, kesan penderaan yang dialminya. Siapa akan mudah terima?

Pagi ini, sahabat saya (lailatul zam-zam, UDM) menceritakan kepada saya keadaan jazlin ketika ditemui. Penderaan seksual.. Terung, timun.. Ya Allah, zalimnya manusia itu. Terlalu kejam.

Kepada ibu bapa nurin jazlin; norazian dan jazimin, bersabarlah. Didoakan moga Allah memberikan kekuatan kepada kalian untuk meneruskan kehidupan. Yakinlah, Allah sentiasa bersama. Semoga kebenaran akan tertegak suatu hari nanti, insya-Allah.

Al-fatihah buat adik jazlin. Semoga Allah mencucuri rahmat ke atasnya.

*****************************
Allahyarham* ; ustaz saya pernah memberitahu dari segi nahu (tatabahasa) arab, penggunaan ‘Allahyarhamah’ adalah salah.

No comments: