© Hakcipta adalah terpelihara.

Thursday, September 06, 2007

seminar fiqh semasa


Semalam ada mengikuti seminar fqh semasa di UKM, anjuran UKM. Kebetulan tiada kelas pada setiap hari rabu, kecuali malam.. Jadi, pergilah ke sana. Hmm.. pergi dengan classmate, putri (putri hidayatul istiqamah). Hehe.. macam nickname saya je. Mulanya putri tarik tangan saya ke arah iklan tu, walaupun kami sedia maklum dah 2-3 hari jugak la iklan tu ada di papan kenyataan USIM. Dia ajak saya isi nama, ok je.. ;)

Dalam semangat nak pergi tu (hari selasa), baru kami terfikir.. eh, nak naik apa ni? bas nak tunggu dekat mana? Lepas tu, putri ada bertanya kepada pejabat fakulti USIM, rupanya kenderaan tidak disediakan! Lalu, kami menghubungi pihak UKM (yang nombornya disertakan pada iklan), mereka juga mengatakan tidak diseiakan. Jika kami awal menghubungi, mungkin ada. Ah.. kenapa tak terfikir sebelum itu?

Pendekkan cerita, kami pergi juga ke UKM, menaiki teksi ke ktm, teksi ke UKM. Hmm.. Dalam senarai yang nak mengikuti seminar ni memang ramai, tapi sampai sana? Hanya kami berdua. Barangkali kerana tiada kenderaan..hehe. Selepas tu di sana, kami menemui seorang pelajar USIm di sana, lelaki. Huhu.. Yang boleh saya cari dia sebab ajk program tu ada membuat kesilapan (kami perlu membayar RM15, harga student tapi dikira RM20, orang awam). Dia satu course dengan kami, berlainan kelas. Kebetulan juga, dia orang kedah, waa.. best tu.. Mudah mesra ;)

Ada bentang pasal kes murtad dan kesannya kepada undang2 Malaysia, pasal wasiat harta pusaka Islam, pasal e-dagang, e-niaga, menghukum halal haramnya botox dan botox itu sendiri dari perspektif Islam. Insya-Allah, ada masa lagi, saya akan sambung pasal ni (lebih2 lagi jika ada yang berminat).. =)

4 comments:

ida wanie said...

lecturer yg bentang psl harta pusaka Islam tu ayah saye :P

puteri said...

laaa.. ye ke? adui.. nape xcakap awl2??!!

ida wanie said...

saye tatau plak awk nk pegi..hehe

puteri said...

ala miss.. yg ade kait2 dgn isu hangat2 ni. insya-Allah g.. hehe