© Hakcipta adalah terpelihara.

Sunday, December 30, 2007

cinta haikal (sinopsis)


Klik untuk baca cerpen cinta haikal.


Mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama Haikal yang masih mengenangkan kisah cintanya bersama seorang gadis yang bernama Suhana. Suhana dikenalinya sejak di bangku persekolahan. Haikal pada mulanya merupakan seorang remaja yang bermasalah dan terjebak dalam kancah sosial. Masyarakat, malah rakan-rakannya menyisihkan dan memulaunya.

Segalanya mula berubah selepas kehadiran gadis yang bernama Suhana yang berjaya membuka pintu hatinya. Suhana merupakan teman yang tinggal di kampung yang sama dengan Haikal. Haikal telah banyak berubah dengan sentuhan kasih dan keikhlasan dari Suhana. Haikal dan Suhana sama-sama berjaya dalam pelajaran dan menerima tawaran menyambung pengajian ke peringkat IPT tetapi Suhana menolaknya.

Suhana menasihatkan dan memberikan Haikal sokongan untuk meneruskan impian dan cita-cita yang mereka pernah janjikan bersama. Namun segalanya telah ditetapkan. Benarlah, takdir dan kehidupan telah ditentukan sejak azali. Manusia hanya mampu untuk merancang. Ketentuan Ilahi tidak mampu ditandingi. Tatkala Haikal mula hampir menjejak mencapai cita, Suhana meninggalkan Haikal buat selama-lamanya.


******************************
1- Baru buat sinopsis sebab nak hantar ke sharah@karangkraf, hehe. Tak reti pun sebenarnya.
2- Walaupun tak berapa best, inilah hasilnya. Insya-Allah nak jadi penulis gak nanti =)

No comments: