© Hakcipta adalah terpelihara.

Sunday, May 16, 2010

berjiwa patriotik

Alhamdulillah,.. setelah hampir seminggu berhempas pulas untuk menghasilkan lagu bagi lirik yang saya terima untuk Cipta '10, akhirnya dapat jua saya ciptakan.

Oh ya,.. Lirik saya yang Kita Warga Malaysia tu, melodinya akan dicipta oleh penghuni penjara. Manakala lirik dari mereka, kami (pelajar USIM) akan mencipta melodinya.

Lirik yang menjadikan saya komposer kepadanya ialah lirik bertajuk 'Menjulang Semangat'.. Nanti saya akan masukkan liriknya; karya Md. Firdaus.

Hari pertama dan kedua saya kekurangan idea. Mood lagu kurang.

Hari ketiga, beransur baik. Cuma verse dan chorus lebih kurang. Jumpa dengan penyanyi lagu saya, Cik Dila; staff USIM.

Hari keempat, mencuba-cuba lagi mana melodi yang best n sesuai untuk dijadikan chorus.

Hari kelima, En. Ismail (ketua bagi program @ bengkel ni) memberi idea untuk chorus kedua atau bridge. Syukur, lagu saya menjadi complete dan saya berpuas hati.

Hari keenam; hari ini.. berlatih lagi dengan Cik Dila...

Hari ketujuh @ malam esok, saringan peringkat 1.... 15 lagu dari 21 lagu yang dihasilkan oleh pelajar USIM akan dipertandingkan.

Dua hari kemudian, 15 lagu yang terbaik dari USIM akan berentap di saringat peringkat 2 bersama 15 lagu terbaik dari penjara.

Seterusnya, peringkat akhir 4 dari USIM v 4 dari penjara (8 lagu) akan ke final.

Saya berdoa, lagu yang saya cipta untuk lirik 'Menjulang Semangat', dan juga lirik saya yang dilagukan oleh penghuni penjara; Kita Warga Malaysia layak ke saringan 2, dan juga layak ke final nanti... Insya-Allah.. Ameen...

*************************************

Kesibukan saya dengan peng-compose-an lagu ini membuatkan saya terlupakan si dia... Baguslah.. Semoga saya akan biasa dengan ketiadaan dia sepanjang hayat nanti. Hah, tipulah perasaan untuk dia sudah tiada. Cumanya beransur menerima... "cinta tak semestinya berbalas". Apakah masih bisa atau harus untuk saya meneruskan 'percintaan' ini kerana dialah kebahagiaan saya..??

4 comments:

suri said...

salam..
adeh skrg lupakan diri dulu.tumpukan pada sesutu ang wjar di beri perhatian lbih..

cinta akan dtg tapi mugkin lmt atau cpt jer..hehehe..pcyalah.

Puteri said...

w'salam.
ya.
itu benar.
tapi,,.
xsggup mnanti lg.

kiranya ia hdir..
itu kurnia.
kiranya ia tdk akn pnh hdir..
ku trima seadanya.

suri said...

hehehe..
cinta bila terluka mmg hatiakan tersa sakitnya..'sabarlah adikku,,,

Puteri said...

knp sy xsggup brsabar?