© Hakcipta adalah terpelihara.

Tuesday, May 18, 2010

saringan (1) cipta '10

Semalam, telah berlangsung dengan jayanya saringan (1) bagi Festival Cipta 2010. Daripada 27 lagu patriotik yang bertanding, 15 daripadanya terpilih untuk ke saringan (2) pada esok hari.

Maknanya, 15 USIM, akan lawan dengan 15 dari penjara untuk dapatkan top 8 antara dua pihak. 4 dari USIM dan 4 dari penjara yang terpilih, akan layak ke final.

Alhamdulillah, lagu saya untuk lirik Menjulang Semangat dipilih sebagai top 15. Maka, esok, lagu saya akan berentap pula di saringan kedua.

Saya sangat gembira, sebab.. selain saya layak ke saringan (2), saya berjaya mencipta lagu untuk lirik yang telah dihasilkan oleh Md. Firdaus. Saya berharap dapat gembirakan dia dengan terpilihnya lirik dia (dan lagu saya) untuk ke peringkat seterusnya...

Saya juga berdoa lagu saya Menjulang Semangat, dan lirik saya Kita Warga Malaysia layak ke final. Ameen...

4 comments:

Muhd Suhaily said...

Tahniah! usaha bukan sia-sia kan..:)Moga sentiasa dipermudahkan..

Puteri said...

trima ksih!
ameen..
:)

suri said...

salam..
ya..maju kehadan lagi..
jagn gentar..pasti yakin..blh :)

Puteri said...

kak suri...
dh blik n dpt kputusan,...