© Hakcipta adalah terpelihara.

Saturday, May 08, 2010

ilham

Alhamdulillah... Malam ni dapat juga akhirnya ilham untuk memperbaiki dan membuat penambahan ke atas lirik lagu patriotik yang sedang disiapkan.

Ohya, tahun ini saya menyertai Bengkel Penulisan Kreatif USIM sekali lagi. Bengkel ini merupakan perkara langkah awal untuk ke Festival Cipta (CIPTA) 2010 yang bakal diadakan pada Ogos nanti, insya-Allah.

Kepada yang belum familiar dengan CIPTA; CIPTA adalah salah satu program yang julung kali diadakan di USIM. Ianya boleh dikatakan menjadi acara tahunan USIM. CIPTA yang pertama adalah pada 2008, diikuti 2009, dan tahun ini 2010.

CIPTA merupakan gabungan kerja kreatif antara pihak USIM dan pihak penjara. Kalau tahun-tahun sebelum ini, pelajar USIM mencipta lirik dan penghuni penjara mencipta lagu, tapi pada tahun ini CIPTA mempunyai kelainan yang tersendiri. Kali ini, pelajar USIM turut dibenarkan membuat lagu, dan penghuni juga dibenarkan menulis lirik. Wah..semakin sengit ni.. he.he..

Dua hari yang lalu,.. idea kurang mahu keluar, timbul, muncul atau lain-lain perkataan yang selayaknya. Mood tiada? Emosi tak stabil? Erm..

Apa-apapun terima kasih Tuhan kerana ilham saya muncul juga selepas maghrib tadi. Siap sahaja, terus saya emailkan lirik saya kepada Puan Rozihani, pegawai yang terlibat dengan CIPTA. Esok petang, keputusan akan diumumkan...

Jika terpilih antara 15 lirik terbaik, lirik saya akan dilagukan dan dibawa keperingkat saringan pada 18 hb ini. Seterusnya, 4 terbaik dari USIM dan 4 terbaik dari penghuni penjara akan berentap diperigkat final.... Doakan saya ya,,.. ;-) :-)

8 comments:

Muhd Suhaily said...

Insyallah, mudah-mudahan dipermudahkan olehnya. Semoga berjaya utk keperingkat seterusnya.. :)

Puteri said...

terima kasih Muhd Suhaily!
:)

suri said...

semoga berjaya..hehehe..

Puteri said...

thanks kak!
:)

suri said...

camer2 puteri.apa pun akak sokong suri dr blkag. :)

Puteri said...

oh trharunya! he.he

suri said...

ya..adik manis..klu kita bt pkra baik smua org akan suka ;) kiki

Puteri said...

betul tu kak suri yg mnis2