© Hakcipta adalah terpelihara.

Tuesday, January 19, 2010

undi mpp 09/10

Beberapa hari sebelum ini, telah diadakan penamaan calon bagi MPP (Majlis Perwakilan Pelajar) USIM bagi sesi 2009/2010.

Semalam, majlis pengenalan calon-calon MPP. Dari untuk fakulti, juga calon umum. Masing-masing membawa dan membentangkan manifesto masing-masing.

Saya cuma mengikut majlis 'perkenalan' itu sekejap saja. Kenapa? Malas kot? Hu.hu. Tadi pagi saya dah tengok-tengok gambar poster calon-calon MPP tu. Ada yang dikenali, ada yang tidak; junior barangkali, ada juga MPP sesi yang lepas masih dicalonkan, (Tahniah buat Helmi).

Masa saya nak keluar dari majlis (kafe je pun tempatnya).. Ada dua orang pegawai (polis USIM) berada dipintu keluar. Saya dengan Ecah masa tu, kalau sorang segan jugak nak 'lari'.. he.he.

Saya: Ecah, polis ni nak tangkap kita ke?
Ecah: Eh,takdenye lah.. Wat taktau je..

Polis: Tak join program ni ke?
Saya: Er..
(alamak)
Polis: Joinlah, kenal-kenal calon nak undi nanti
Saya: Oh? Esok saya undi punye. Saya dah tau dah nak undi sape, he.he
(boleh pulak nak wat lawak...jadi ke tak? Tapi pegawai tu pun gelak-gelak)
Polis: Ade orang bayar ko suruh undi ke?
Saya: Eh..takdelah...
Polis: Ni nak gi mana?
Saya: Naik bilik..
Polis: Tido?
Saya: Taklah, nak makan.. (lepas tu baru tido, kui3)

Sibbek spoting encik-encik pegawai tu.. Ecah tak banyak cakap pun. Hu.. Layan je lah...

Khamis ni kami akan mengundi. Uniknya, tak ada kempen over-over. Dan tak lama pun poster diorang ditampalkan di kawasan kampus.

Al-maklum, USIM tidak mempunyai pembangkang. Semua adalah kerajaan. Kalau pembangkang pun, dah jadi pemerintah, jadi kerajaan jugak kan namanya? ;-)

Pesan saya kepada pelajar-pelajar USIM, semua fakulti USIM, jom turun mengundi MPP 2009/2010!! Undi, jangan tak undi! Tunaikanlah kewajipan anda.

"USIM mensasarkan undian 100%"

4 comments:

Framestone said...

teringat zaman memuda dulu

BroFramestone Blog

nuyui said...

huh... miss nuyui x bp minat bab2 politik nih... huhuhu...

puteri said...

bro framestone -->>

akhirnya sdo gak dh tua skrg..
he.he.he

puteri said...

kak nuyui -->>

politik kmpus je..
eh..
politik usim je..
:D