© Hakcipta adalah terpelihara.

Sunday, July 17, 2011

klia oh klia

Khamis lepas, saya bersama teman Nik Syafawati ke sekolah lama kami, Maktab Mahmud Kuala Muda. Ada program Tamrin Maahadi di sana, lebih kurang motivasi.. kami jadi fasilitator... Tiga hari dua malam....

Internet di rumah pula suda kena potong... huuu... sekarang kat CC... Kebetulan.. sekejap lagi kerja.

Kerja..?
Eh...???

Hehe.. sekarang saya kerja sambilan, masih di kawasan Sungai Petani.. guru qiraati.. Huu... sebelum ni pernah mengajar anak lecturer.. Sekarang.. uhh.... ni je kot bakat yang ada? hu.hu....

Jmaat lepas saya dapat panggilan dari USIM. Sebelum ini saya ada beri nama saya dan kawan-kawan untuk jawatan ambassador di KLIA. Alhamdulillah.. yang menelefon tu cakap, saya dan kawan-kawan dapat ke sana..

Wiiiii... bestnya!! Dapat jumpa kawan-kawan. Dan dapat kerja yang macam best.. Lek praktik Arab dan Inggeris (sebab kene cakap dengan pelancong.. ala-ala duta kecil gitu..).

Tapi sayang...
Mak tak bagi pergi..
Walaupun pada mulanya dia mengizinkan..

Ini semua kerana hasutan dari seseorang........................

Yang menabu fitnah, kononnya pekerjaan ini bercampur lelaki dan perempuan.. Tempat rehat bercampur antara lelaki dan peremnpuan...

Bila saya tanya abang ipar saya yang pernah bekerja di sana.. Katanya semua tu tak betul. Malah dia menggalakkan saya pergi. Katanya KLIA tu besar.. surau lelaki dan perempuan asing.. KLIA bukannya macam stor nak campur, atau kecil tempatnya.

Tapi sayang,..
Emak sudah termakan kata-kata fitnah itu..

Dan saya...
sangat-sangat sedih,.


Oh aku mahu menangis. Siapa sudi mendengar luahan hati ini...???


4 comments:

Cikli said...

spr dan utusan dimana mana dik

puteri said...

spr?
utusan?

apakah...?

tehr said...

memang banyak yng suka tabur fitnah ni
kat mana2 je

sabar je, puteri
kalau memang bukan rezeki
rasanya pasti akan datang yang lebih baik dan sesuai
insyaallah

puteri said...

tehr -->>

apa harus ku jawab pada KLIA?

apa harus ku bilang kepada pensyarah yang menguruskan jawatan ini?

apa?