© Hakcipta adalah terpelihara.

Thursday, October 28, 2010

masjid mati dulu sebelum manusia?

~ masjid mati sebelum manusia: angkara... siapa? ~

KUALA LUMPUR, 28 Okt:

Umno yang bekerjasama dengan bukan Islam mematikan majlis ilmu, meletakkan ahli jawatankuasa masjid bukan ahlinya sebagai orang yang mengendalikan masjid. Akhirnya, kata Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Idris Ahmad, masjid dan surau telah mati sebelum manusia mati.
















Sehubungan itu, beliau menafikan dengan sekeras-kerasnya dakwaan Tan Sri Muhyidin Yassin yang mengatakan bahawa PAS meniru Umno dalam soal kerjasama dengan parti bukan Islam.

“Perlu ditegaskan kerjasama PAS dengan bukan Islam ialah tahaluf siasi tanpa menggadaikan prinsip perjuangan yang dibawa oleh PAS, sedangkan kerjasama Umno dalam Barisan Nasional dalam dalam bentuk wala’, yang menggadaikan prinsip Islam,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Jelasnya, PAS sebagai sebuah parti yang berdasarkan Islam, rujukannya pula ialah al-Quran,as-Sunnah, ijmak dan qias.

PAS, tegasnya sekali-kali tidak akan membuat sesuatu yang boleh menjerumuskan diri ke dalam neraka, semata-mata untuk mendapatkan kuasa kerana perjuangan yang menuntut mardhatillah - keredhaan Allah (puteri) - tidak akan menggadaikan prinsip Islam.

“Jika dunia dan kuasa menjadi perhitungan, lebih baik PAS bekerjasama dengan BN untuk sama-sama menaja program mungkar yang terbaru seperti pusat hiburan malam yang bakal meruntuhkan tamadun negara ini,” ujarnya sinis.

Sehubungan itu, tegasnya PAS mencabar Muhyiddin jelaskan bila PAS menggadaikan prinsip Islam dan memusnahkan Islam di negara ini.

Katanya, tidak ada sebuah masjid dan surau yang ditutup dan diroboh ketika PAS bekerjasama dalam Pakatan Rakyat.

Sebaliknya, kata beliau Umno yang bekerjasama dengan bukan Islam dalam BN telah bertindak biadab dengan agama, antaranya ialah merobohkan Masjid Bujal Kemaman, Surau Kampung Berembang Ampang Jaya, menutup Surau al-Rahman Seksyen 8 Shah Alam dua minggu sebelum puasa 2007.

Jelasnya lagi, tahaluf siasi membolehkan PAS melaksanakan dakwah dengan lebih cergas di mana masjid dan surau meriah dengan majlis ilmu.

[sumber : HarakahDaily]

********************************************************
Nota:
Penganut agama (lain) manakah yang merobohkan rumah ibadat mereka?
Siapakah?
Adakah?

8 comments:

BuDak cOUntry said...

same mcm yahudi pulak aku rs bl masjid jd cam tu...huhuuuuu

puteri said...

budak country -->>

cari agama lain mana yang robohkan rumah ibadat diorang..

ada kaaa?

BuDak cOUntry said...

xde...alah, beselah tuh...umno kn libreral g2...x pun islam hadhari...hahahahaaaa

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

dah jawap apa yg kamu tanya... kat post baru
..
ni semua karutan tak memaham agama

tehr said...

salam
sama2lah kita menghidupkan masjid
insyaallah

puteri said...

budak country -->>

ho.ho.hoo
itu islam had-hari-hari la kot?

puteri said...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o -->>

da jwb??
orrait, nnt saya tgk jwpnnya ya
:)

puteri said...

tehr -->>

kalaupun kita mgkin tak setiap hari mghidupkn masjid..

skurg2nya kita tak 'mematikan' dan 'membunuh' masjid itu..

kn...,,