© Hakcipta adalah terpelihara.

Tuesday, October 19, 2010

sayangnya Dia kepada kita



Sayangnya Dia kepada kita
Semasa kita di dalam kandungan ibu kita
Dia memberikan kita tempat yang selesa
Tidak pula kita menyulitkan rahim sang ibu
Diajarkan kita cara bergerak dan berjalan..

Sayangnya Dia kepada kita
Saat kita menjengah ke dunia
DicampakNya kasih dan sayang
Buat kedua ibu bapa kita
Agar merasa cinta kepada kita..

Sayangnya Dia kepada kita
Dari merangkak, kita melangkah
Dari berjalan, kita berlari
Dari menangis, kita berbicara
Dari kecil, kita dewasa..

Sayangnya Dia kepada kita
Bila lapar, diberi makan
Bila sakit, disembuhkan
Bila susah, dimudahkan
Bila buntu, Dia membantu..

Sayangnya Dia kepada kita
Walaupun kita melakukan kesalahan
Kita tidak terus dijatuhkan hukuman
Dia memberi kita peluang untuk membetulkan
Agar kesilapan tidak berulang..

Sayangnya Dia kepada kita
Bila kita membuat kebaikan
Dihadiahkan kita pahala
Dimudahkan segala kerja
Dijanjikan kita SyurgaNya..

Sayangnya Dia kepada kita
Dari dalam kandungan sehingga lahir
Dari lahir hingga ke dewasa
Dari hidup kepada mati
Dia menyayangi kita..

Walau kita ingkar suruhanNya
Dia tetap memberi kita masa
Untuk kita kembali kepada Dia
Tapi mengapa kita jarang merasa
Betapa sayangnya Dia kepada kita?



-nurfatimahz AKA puteri-

10 comments:

suri said...

sayang kita padaNYA janganlah mudah di lunturkan..

selagi msh ada hayat kita ingatalh padanya..beramal sllu..

p/s:
suri mgantuk jer ptg2 nih adei..nak gak borak pjg dg puteri tapi semenjak dua ni bila suri on fb mula2 blh buka pastu tekan ..tulis kat dinding terus fb suri hang.. kenapa entah..

puteri said...

k. suri -->>

hoh? ye ke.. kte pnye fb lak kdg2 ruangn chat dy xleh gne.. hoho.. tatau la npe.. :D

suri said...

tu lepasal...

suri kekadang bosan gak..sesekli nak gak cht kt fb ni dok asyik tgok blog jer kekadang bosan juga..

suri nak tnyer sapa pun tak tahu..karg klu tnyer bos nnti dia cakp and pikir lain pula..

baik ada youtube blh tgok ..tapi mslahnyer kt opis tak der spker plk..



geram gak fb buat hal..mula2 buka ok..pastu klik dinding terus hang..
pastu bukak fb yg baru lagi..ok..lama2 dlm 5 minit hang...aduiii

suri said...

thanks puteri sb masuk blog kak...blog kak byk lli jer..kaum hawa jarang masuk tu pun kekadang..puteri masuk adalah seri sikit..heee

adakah blog kak membosankan..???

kak suri sllu buat posting sb pikir dah ada pembaca setia..klu idak mmg tak der semangat nak berblog..

haa...ok suri nak mkn tgari ni dah jam 1.06 tgri hee..

salam khamis dari suri 21.10.2010

puteri said...

k. suri -->>

kite xbosan berblog juga blogwalking.. cuma klau bz tu je la xdpek nk nulong.. hehe..

kalau tny bos k.suri, klu dy tahu pun mst dy xmo bgtau.. nnt k.suri on 24jam.. hehehe

puteri said...

k. suri lagi -->>

tak adalah kak. suka je kite gi blog akak.. tapi ada time tak dapat nak post komen tu yang geram tu.. tatau la kenapa.. dia kadang2 sebulan sekali kot jadi??

psssttt..
akak, kite rasa btol la.. bos akak da setting xbagi gne FB lama2.. hehehe

Hadi Rofiee said...

Betu, benar & tepat.

Sebenarnya, Allah sangat sayangkan kita. Cuma kita shj yg tidak menyedarinya.

Menarik. ;-)

tehr said...

DIA sayang kita cuma kekadang kita tak sayang diri sendiri

puteri said...

hadi Rofiee -->>

Betul. Kita sentiasa disayangi sehingga terlupa tanggungjawab kita yang tak terlaksana kepadaNya

puteri said...

tehr -->>

Kan?
Dia jaga kita baik2 dari sebelum lahir lagi
Dia dah cakap awal2 arak itu tak baik
Judi, Zina dan sebagainya tak baik
Tapi ada antara kita yang buat
Sebab apa? Sebab tak sayang diri sendiri