© Hakcipta adalah terpelihara.

Thursday, November 18, 2010

i love Lee Chong Wei!

~ I love you, Lee Chong Wei ~



Pagi tadi, sibuk melapah memotong sebahagian daging korban dan dimasukkan ke dalam beg plastik untuk diedarkan kepada jiran tetangga + saudara mara. Ohya, semalam pulang dan tidur di rumah nenek di Kampung Pulau Nyok Nyior, Jitra, Kedah. Tadi tengahari baru pulang ke rumah di Sungai Petani.

Sonok.. Singgah makan tengahari sebelum balik di rumah Tok Long yang buat masak daging korban.. Ada sup tulang, daging masak taktahu nama masakan yang sedap, air asam dan lain-lain.

Eh,, macam dah lari tajuk je. Haa.. berbalik kepada Lee Chong Wei. Saya sangat meminati beliau sebab saya suka badminton. Nak cerita tentang saya dan badminton? Er, dalam lain entrylah. Nanti kang terpanjang pulak entry ni.. he.. :D

Tadi dalam pukul 10.45 pagi, saya buka tv di rumah nenek. TV1 ke TV2? yang pasti RTM. Ada sukan. Badminton. My beloved Lee Chong Wei, lawan dengan Chan Yan Kit dari Hong Kong.

Masa saya tengok tu, game kedua. Game pertama Yan Kit juara 21-*18. Ui.. tak boleh jadi ni,,.. Chong Wei!! Jangan bagi dia pemain Hong Kong menang!

Dan tak sesia sokongan saya walaupun yang tak seberapa ni, Chong Wei berjaya menyamakan kedudukan dalam game ini. Seri, 1-1 dengan mata 21-*16.

"Chong Wei!, Chong Wei!" Nasib baik tak ada sesiapa tengok tv atau yang hampir dengan saya waktu tu. Kalau ikut dalam stadium, ui.. kompem kuat den sebut,, semangat katakan.. Heee.. :)

Seterusnya dalam game ketiga.. Yan Kit seolah-olah tidak berdaya. Beberapa 'markah percuma' diberikan kepada Chong Wei dengan mudah. Malah kesalahan yang ringan kerap dilakukan Yan Kit, antaranya bola tangkis terlanggar jaring, serta keluar dari gelanggang out!. Dan akhirnya Chong Wei menang mudah 21-*12.
* Jumlah yang tak menang tu tak ingat dengan tepat, he.he.. Bab2 nombor ni eden lambek sikit.. hu.. :D


Dengan ini melayakkan Chong Wei ke peringkat seterusnya.. Tahniah Chong Wei! Semoga beroleh emas atau lain2 pingat, sekurang2nya untuk Malaysia! <3 <3 <3



[sumber gambar: Google "Lee Chong Wei"]

8 comments:

tehr said...

aku suka je, tak sayang hehehe
tunggu hari olahraga...

Masdin said...

Aaa... daging kurban saya dapet tak?

Kalau jumpe dengan pemain badminton dari Indonesia memang yang mana kira-kira? hehehe

Cikli said...

semangat nyer dier...
maklumlah studi dah habis

iEn said...

Salam.. slmt hari raya puteri.. :D

Puteri said...

tehr -->>

sayang lah,
kerana Malaysia..
he.he :)

Puteri said...

masdin -->>

daging korban?
masdin ada pos ke sini ke? :)
atau dari sini ke sana?
he.he..

kalau Malaysia jmp Indonesia,
saya sokong Malaysia lah mas,,,
:D

Puteri said...

cikli -->>

ye, study da abes..
tapi exam blum..
ngeEEE.. :D

Puteri said...

iEn -->>

ye kak ien.. :)