© Hakcipta adalah terpelihara.

Sunday, December 05, 2010

25 fakta tentang puteri

~ Menjawab Tag oleh Kak Suri (Cahaya Cinta) ~

1-
Mula berblog pada tahun 2006, sewaktu berusia 18 tahun.. He.he.. :) Blog ni merupakan diari kedua puteri.

2-
Sangat mencintai blog. Mempunyai interest yang tinggi terhadap internet, teknologi, ICT dan dunia cyber.

3-
Tentang blog ni..
Nurfatimahz merupakan gabungan nama sebenar puteri, nick 'puteri' telah digunakan sejak tahun 2003 (puteri reformasi). Masa tu agak aktif dalam MIRC, forum, dan seterusnya YM... Yang 88 dekat URL tu pulak, tahun kelahiran. :)

4-
Anak ke-6 dari 6 orang adik beradik.. Ada dua orang abang dan tiga orang kakak.

5-
Berasal dari Bandar
Sungai Petani, Kedah. Sehingga berusia 9 tahun, tinggal bersama nenek dan (arwah) datuk di Jitra, Kedah.

6-
Berkaca mata... Sejak tahun 2006.. B-)


7-
Suka warna
biru.. biru muda..

8-
Sangat-sangat suka menulis. Wat karangan, cerpen, sajak, novel (yang tak pernah jarang ada penamat.. huu). Karya pernah tersiar dalam majalah sekolah, majalah Tunas Cipta.

9-
Pernah menjadi
penulis lirik dan komposer lagu untuk Festival Cipta Lagu Patrioritik (CIPTA) anjuran USIM dan Jabatan Penjara Malaysia; 2008, 2009 dan 2010. Antara tiga penulis lirik terbaik untuk CIPTA 2009 =)

10-
Suka dengar lagu dan menyanyi. Dulu masa kecik-kecik, selain polis, detektif dan penyiasat, pernah bercita-cita nak jadi penyanyi! He.he.he.. Penasyid la tapi.. B-)

11-
Manja dengan kawan-kawan, penyayang, baik hati, sopan, agak pemalu, he.he.. Ni yang baik. Yang kurang baik; suka merajuk, cemburu, cepat marah tapi cepat reda,. hu.hu.hi.. :)

12-
Merupakan pelajar tahun akhir Ijazah Sarjana Muda Fiqh dan Fatwa di Fakulti Syariah dan Undang-Undang (FSU), Universiti Sains Islam Malaysia, Nilai, Negeri Sembilan. Tahun depan praktikal. Rasa macam pertama kali bagitau amek kos apa.. he.he...

13-
Amek elektif (berkelompok) Information Communication and Technology.. Kiranya lebih kurang macam minor kos la... Tapi nanti kat sijil tak tulis...

14-
Haaa.. Penting. Ada menulis kajian ilmiah (tesis) bertajuk: Hak dan Tanggungjawab seorang Blogger di bawah Syariah dan Undang-Undang Malaysia (tapi dalam bahasa Inggeris :D).. Psst.. nanti cuti saya share ;-)


15-
Agak agak je ke? macam banyak je.. ho.ho peramah dan banyak mulut. Pernah menjadi roomate cik
Atom :P~! Ada kawan pernah tanya: 'Ok ke ko duk ngan atom '? 'Ko (puteri) kan suka bercakap',,, (sebab Atom agak pendiam, kata orang tu la..) Ha.ha.. Psstt.. Cik Atom, awok pendiam ker,,,??? :P~

16-
Seorang yang mudah dan selesa berterus terang. Dan saya suka kalau orang berterus terang dengan saya. Marah kata marah, tak suka cakap tak suka. Termasuklah, suka kata suka :P~

17-
Suka jalan-jalan! Waa best tau jalan-jalan.. 1 Malaysia ni langsung tak ada kaitan dengan 1Malaysia najib Razak, oke? semua negeri dah penah pegi kecuali Melaka (setakat lalu je), juga Sabah dan Sarawak. Kalau ada sesiapa nak gi jalan-jalan, ajak yer? :D ;-)


18-
Suka coklat jugak, macam kak suri! :P

19-
Suka budak-budak, terutama anak buah. Suka kacau dan usik orang.


20-
Testimoni dari anak buah: 'Maksu niii.. suke wat kelakar' (Hafeez). 'Terkejut Aisyah' (Aisyah). 'Maksu adik la tuu...' (Amirah).

21-
Petikan surat dari Hartini: 'saya akan mengingati awak.. senyuman awak.. gurauan awak.. kata-kata awak.. mimik muka awak...,'

22-
Menaruh hati kepada dia sejak tahun 2008. Tak tahulah. Buat apa pun teringat dekat dia. haissyyhh..

23-
Seorang yang agak berani. Saya ada bagitau dia yang saya sukakan dia. Kawan saya cakap 'beraninyaaaaa?!'. Well, this is me. Tapi dia tak suka pun saya. Huu..

24-
Suka dapat hadiah! he.he..


25-

Saya sayang
USIM!


Ok.. Alhamdulillah.. Akhirnya siap juga jawapan untuk tag ni.. Dah lama tak kena tag sebenarnya.. :) Dekat sejam setengah jugak mengarang.. he...

Nak tag siapa ya selepas ni?


Nota:
Sesiapa yang membaca entry ini automatik di TAG! =)

14 comments:

suri said...

lari heee...

hey sayang pic mmg cantik ..

wah2 dah siap tesisi :) mesti gempak punya..

cinta tu ada tapi biarkanlah ia berlalu...klu ada jdoj kita dgn dia pergi hujung dunia pun dia ttp akan jdi milik kita juga..
bila nak dtg melaka hee. jom le..

puteri said...

kak suri -->>

he.he.. time kasih

tesis..aik? akak tak tau lagi kite da siap? huuu

cinta..
er..
he.he

Zikri Husaini said...

alamak lama kena tag jugak lah nie..hehe..

tehr said...

nasib juga tak baca
hehehe

puteri said...

zikr -->>

kene. kene!!
:P

puteri said...

tehr -->>

baca la tuuu
:D

atom said...

hehehe..cik puteri ni..tny plak..betul la yg bdk tu ckp..i ni mmg pendiam...keh keh keh..diam2 ubi berisi..wah kah kah..apa mknanya??? apa2 jela,i main blasah je ckp ni..xsgka ye u leh kmpul smp 25fakta,klu i..hmm ntahla..habok pun tarak...ngee

puteri said...

atom -->>

ha.ha..

pendiam???!

hui.. kompius i..

abes tu i dok begebang ngan sape slame ni?? hi.hi.hi

:P~

atom said...

cik puteri....begebang tu apekah mknanyer..tok pehe la kawe...ngeee

akubiomed said...

Orang kata warna biru tuh jiwang dan sensitif. Putri minah jiwang karat juga ker? ha..ha..

Tak sangka minat MIRC selalu lepak channel mana?

puteri said...

atom -->>

begebang = besembang

:)

puteri said...

akubiomed -->>

agak lah.. he.he

#kajangteen, #kampung, #malaysia, #kedah #surau

:)

dh xbrapa igt sbb dh lama.. hee

Atom said...

owh...bersembangg...ala hang ni,kalo pendiam xleh bersembang ke...ape daa...pendiam tu pendiam ler..bersembang tu bersembang ler..lain perkara..kihkihkih..ape2 jela maksu,letih makteh nk menjawab..kuikuikui

puteri said...

atom -->>

ha.ha
yolh